کد خبر: ۲۷۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

۸۰۰ میلیون نفر گرسنه، ۲.۱ میلیارد نفر چاق

بیش از 800 میلیون نفر با بحران شدیدگرسنگی در دنیا مواجه هستند و 170 کشور به اجرای سیاست ها و سرمایه گذاری هایی جهت تامین امنیت غذایی افراد گرسنه و رفع سوء تغذیه در جهان متعهد شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد طی نشستی در رم پایتخت ایتالیا از وجود بیش از 800 میلیون انسان گرسنه در دنیا خبر داد و افزود یک دهم این افراد از گرسنگی شدید رنج می برند.

قاره آسیا بیشترین این افراد را به خود اختصاص داده است و سوء تغذیه همه ساله به مرگ بیش از سه میلیون کودک منجر می شود.

همچنین گرسنگی و سوء تغدیه خطری است که سلامت انسان را در سراسر جهان تهدید می کند و به شیوع بیماری های مهلک ایدز ، مالاریا و سل منجر می شود.

وضعیت چاقی در دنیا

در همین حال، بیش از 2.1 میلیارد نفر از مردم جهان که نزدیک به 30 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد، اضافه وزن یا چاقی مفرط دارند.

جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که با این روند، تا سال 2030 این مشکل نیمی از بزرگسالان را در برخواهد گرفت.

بر اساس تحقیقی، چاقی مفرط حدود 5 درصد از مرگ و میرها را در جهان به خود اختصاص داده است که به اندازه دخانیات یا درگیری های مسلحانه بر اقتصاد جهانی خسارت وارد می کند.

در این تحقیق همچنین 74 توصیه از جمله کاهش سهم فست فود در رژیم غذایی، معرفی غذاهای سالم در مدارس و ضرورت تربیت والدین ارائه شده است.

بر اساس این تحقیق چاقی مفرط هر ساله 73 میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه بر بخش های بهداشت عمومی و کاهش تولید اقتصادی وارد می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین