کد خبر: ۲۷۲۲۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳

کشته شدن ۴۳۱۷نفر از زمان آغاز درگیری‌ها در شرق اوکراین

بازرسان حقوق بشری سازمان ملل اعلام کردند، درگیری‌های شرق اوکراین در ماه گذشته میلادی به رغم اعلام آتش‌بس حدود 300 کشته داشته و به حدی موجب نقض حقوق مردم شده که می‌توان آنها را معادل جرائم جنگی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیم بازرسان سازمان ملل در اوکراین در گزارش جدید خود عنوان کردند، در درگیری‌های اوکراین که از اواسط آوریل سال‌جاری میلادی آغاز شد تاکنون 4317 نفر کشته شده‌اند و تعداد اوکراینی‌هایی که در اثر این خشونت‌ها در داخل کشورشان آواره شده‌اند در دو ماه گذشتته افزایش یافته و به 466 هزار و 830 تن رسیده است.

براساس این گزارش، گروه‌های مسلح اوکراینی مرتکب سوءاستفاده‌های حقوق بشری جدی نظیر شکنجه، بازداشت، اعدام، کار اجباری و خشونت جنسی شده‌اند که ماهیت سیستماتیک داشته و معادل جرم علیه بشریت هستند.

در این گزارش تصریح شد: درگیری میان سربازان دولت اوکراین با شورشیان حامی روسیه در شرق اوکراین هرچه بیشتر تثبیت می‌شود و ما با قانون‌شکنی کامل و از بین رفتن نظم و ظهور نظام‌های اداری موازات در شهر دونتسک که بزرگترین شهر تحت کنترل شورشیان اوکراین است و همچنین در مناطق تحت کنترل شورشیان در منطقه لوهانسک مواجه هستیم.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای گفت: همه طرف‌ها باید تلاش خالصانه به منظور حل و فصل صلح‌آمیز این بحران به طول انجامیده به خرج دهند.

در این میان یک مقام بلندپایه روسیه از اظهارنظر یک مقام آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن باید ارسال سلاح برای دولت اوکراین را در نظر بگیرد، انتقاد کرده و گفت: این کار تنها باعث گسترش هرچه بیشتر درگیری‌ها می‌شود.

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اظهار داشت: آمریکا یکی از آغازکنندگان جنگ در خاک اوکراین است و اگر آنها به اوکراین سلاح بفروشند، درگیری در این کشور تشدید خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین