کد خبر: ۲۷۲۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
اصغرزاده مطرح کرد

رسانه‌های سرخ، زرد و سبز از مذاکرات چه می‌گویند؟

در حال حاضر دسته‌ای از رسانه‌های کشور را رسانه‌های پوپولیستی زرد اعم از رسانه‌های شنیداری، گفتاری، مکتوب و حتی مجازی و سایبری تشکیل می‌دهند. دسته دیگری از رسانه‌ها، رسانه‌های سبز هستند که خواهان تحول، اصلاح وضع موجود و بهبود اوضاع جامعه هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 ، گفت: رسانه‌های سرخ به دنبال این هستند که چنانچه امروز توافقی میان دولت روحانی و گروه 1+5 صورت بگیرد سراغ جزئیات بروند تا بتوانند اشکالی به یک سری از مسائل وارد کنند و اجازه ندهند که کام ملت ایران شیرین شود.

ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه سیاسی کشور با بیان این‌که «امروز رسانه‌های فعلی کشور به سه دسته زرد، سبز و سرخ تقسیم می‌شوند.» در توضیح این دسته‌بندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دسته‌ای از رسانه‌های کشور را رسانه‌های پوپولیستی زرد اعم از رسانه‌های شنیداری، گفتاری، مکتوب و حتی مجازی و سایبری تشکیل می‌دهند. دسته دیگری از رسانه‌ها، رسانه‌های سبز هستند که خواهان تحول، اصلاح وضع موجود و بهبود اوضاع جامعه هستند.

وی با اشاره به رسانه‌هایی که آن‌ها را سرخ نامید، اظهار کرد: دسته دیگری از رسانه‌ها در فضای فعلی کشور حضور دارند که مانند تربچه بیرونی سرخ اما درونی سفید دارند. این رسانه‌ها گمان می‌کنند وضع موجود وضعیت بسیار خوبی است و به دنبال این هستند تا به گونه‌ای روی خرابکاری‌های گذشته ماله بکشند؛ چراکه به نوعی در دولت قبل سهیم بوده‌اند.

اصغرزاده با اشاره به مرحله آخر مذاکرات ایران با غرب در مورد پرونده هسته‌ای ایران، اظهار کرد: رسانه‌های سرخ به دنبال این هستند که چنانچه امروز توافقی میان دولت روحانی و گروه 1+5 صورت بگیرد، سراغ جزئیات بروند تا بتوانند اشکالی به یک سری از مسائل وارد کنند و اجازه ندهند که کام ملت ایران شیرین شود. این در حالی است که رسانه‌های سبز به دنبال تغییر وضع موجود هستند و همواره از دولت روحانی و کل حرکت وی حمایت می‌کنند؛ چراکه دولت روحانی را برآمده از احساس تغییرخواهی خود می‌دانند.

این فعال سیاسی هم‌چنین با اشاره به انتخابات سال 92، اظهار کرد: در این انتخابات ابتدا گفتمانی مبنی بر تغییر به وجود آمد سپس از درون آن آقای روحانی شکل گرفت. در این انتخابات مردم ابتدا تصمیم گرفتند که گفتمان ماجراجویی و ستیز با دنیا را که توسط احمدی‌نژاد نمایندگی می‌شد کنار بگذارند سپس به دنبال فردی گشتند و روحانی پیدا شد و امروز این گفتمان تغییر به موتور محرکه نیروهای اصلاحات در داخل کشور و سیاست‌های روحانی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر این‌که «شاخصه‌های این نیروی محرکه گفت‌وگو با گروه 1+5 است»، به بیان نتایج حاصل از توافق یا عدم توافق ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت: اگر آقای روحانی قادر باشد در روزهای آینده مذاکرات گروه 1+5 را به سمت جلو پیش ببرد و با توافقی خوب؛ به این معنا که در وهله اول توافق صورت بگیرد و سپس منافع ملی کشور در آن در نظر گرفته شود، فرصت‌های بسیاری به دست می‌آورد. در مقابل اگر هم که ناچار باشند توافق خوب را کنار بگذارد و به توافق نیم‌بند برسند اما به مذاکرات خود ادامه دهد، طبعا یک سری فرصت‌هایی را از دست می‌دهد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که «جامعه ایرانی و جامعه بین‌الملل منتظرتوافقی جامع و نهایی میان ایران و گروه 1+ 5 هستند» اظهار کرد: توافق جامع و نهایی با غرب برای دولت آقای روحانی این فرصت را ایجاد می‌کند که بتواند با ایجاد شوک در فضای اقتصادی و فراهم کردن فضایی مناسب جهت سرمایه‌گذاری تغییرات بسیار تأثیرگذاری در حوزه اقتصاد اعمال کند.

اصغرزاده اظهار کرد: نفس گفت‌وگو و مذاکره کردن به معنای عبور از وضعیت هشت سال قبل است. گفت‌وگو به این معناست که ما از وضعیتی که در هشت سال گذشته با آن مواجه بودیم و تحریم‌ها را ورق پاره می‌دانستیم و با بر زبان آوردن عباراتی نظیر "آن قدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه‌دانشان پاره شود" و در حال مبارزه در جنگی سرد با شورای امنیت و جامعه جهانی بودیم، عبور کرده‌ایم؛ بنابراین توانسته‌ایم ایران را از در معرض تهدید بودن خارج کنیم. این موضوع یک پیروزی برای ایران محسوب می‌شود و امیدوارم تا 3 آذرماه در جریان مذاکرات به نتایج خوبی برسیم و این پیروزی ادامه پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین