کد خبر: ۲۷۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
ابراهیم اصغر‌زاده:

تندروها می‌خواهند مذاكرات شكست بخورد

تندرو می‌خواهند اثبات كنند كه دولت آقای احمدی‌نژاد طی هشت ساله گذشته ماجراجویی‌هایش در راستای منافع ملی بوده است. انتخابات مجلس از نظر من، تحت تاثیر توافقنامه جامع هسته‌ای ایران با گروه 1+5 قرار خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یك تحلیل‌گر مسائل سیاسی تاكید كرد: سیاست‌های اصولگریان تندرو در هشت سال گذشته موجب تحریم‌ها شد و این وضعیت فجیع را شكل داد كه خارج شدن از این شرایط بسیار سخت است. تنها كاری كه تندروها می‌توانند بكنند تخریب تیم مذاكره‌كننده است تا اجازه ندهند كه آنها با موفقیت جلو برود.

ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مجلس از نظر من، خیلی تحت تاثیر توافقنامه جامع هسته‌ای ایران با گروه 1+5 قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بخش مهمی از جامعه که به آقای روحانی رای دادند، دیده‌اند که مهمترین پرونده و بیلان دولت آقای روحانی تمرکز بر سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای است و دولت روحانی در رابطه با پرونده هسته‌ای در معرض قضاوت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینكه اگر مذاکرات به توافق برسد، قطعا اصلاح‌طلبانی که حامی دولت روحانی بوده‌اند در انتخابات سال آینده برنده خواهند شد، اظهار داشت: اگر دولت آقای روحانی قادر نباشد مهمترین پروژه‌ای که در دست گرفته است٬ یعنی سیاست خارجی را جلو ببرد و به نتیجه مطلوبی در مذاكرات هسته‌ای دست نیابد، این مسئله تاثیر منفی را در انتخابات هم بر ایشان و هم بر حامیانشان که اصلاح‌طلبان هستند، خواهد گذاشت بنابراین سرنوشت اصلاحات و مسئله گروه‌های منتقد وضع موجود به مسئله گفتمان تعامل با دنیا گره خورده است.

اصغرزاده٬ برنده انتخابات سال 92 را گفتمان تعامل سازننده با دنیا دانست و افزود: اگر این گفتمان قادر نباشد از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور كند، گفتمانی نیست كه در انتخابات بتواند تاثیرگذار باشد. هرچند به موفقیت تیم مذاكره‌كننده امیدوارم چون یك تیم متخصص مسئولیت این مسئله را برعهده دارد.

با تاكید بر اینكه هدف‌گذاری تیم مذاكره‌كننده‌ در مقابل هدف‌گذاری جناح‌های اصولگرای تندرو است، تصریح كرد: تندروها می‌خواهند اثبات كنند دولت آقای احمدی‌نژاد طی هشت ساله گذشته ماجراجویی‌هایش در راستای منافع ملی بوده است. عملكرد تیم مذاكره‌كننده در مقابل سیاست‌های دولت قبل است و به نظر من گروه‌های اصولگرای تندرو هر كاری بكنند سرنوشت‌شان به هشت سالی كه باعث شد جامعه جهانی علیه ایران به اجماع برسد و پرونده ایران به شورای امنیت برود، گره خورده است.

وی اضافه كرد: سیاست‌های اصولگریان تندرو در هشت سال گذشته موجب تحریم‌ها شد و این وضعیت فجیع را شكل داد كه خارج شدن از این شرایط بسیار سخت است. تنها كاری كه تندروها می‌توانند بكنند٬ تخریب تیم مذاكره‌كننده است و اینکه اجازه ندهند تیم مذاکره‌کننده با موفقیت جلو برود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال كه دولت روحانی با حمایت‌های خاتمی و هاشمی به قدرت رسید، نباید برای استفاده از ظرفیت‌های آنان استفاده شود؟ خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفیت‌های هاشمی و خاتمی برای دولت فرصت است و اگر دولت این فرصت را تبدیل به تهدید كند به ضررش خواهد بود چراكه آقای روحانی خود پایگاه اجتماعی مستقلی مانند اصلاح‌طلبان ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین