کد خبر: ۲۷۲۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

آبادانی‌ها درباره سرطلایی فوتبال ایران چه گفتند؟

'غلامحسین مظلومی' مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و سر طلایی فوتبال، هفته گذشته آخرین پروازش را انجام داد و از بین ما رفت، ولی مردم آبادان هنوز این داغ را باور ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مرحوم 'غلامحسین مظلومی' 23 دی 1328 در شهر 'آبادان' زاده شد و از همان کودکی و همانند دیگر بازیکنان آبادانی فوتبال را در کوچه پس کوچه های سده و جمشیدآباد آغاز کرد و در سن نوجوانی پیراهن آبی تاج آبادان را بر تن کرد و پس از درخشش در این تیم توسط رایکوف به تیم ملی جوانان و سپس تاج تهران دعوت شد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، مظلومی سال ها در تاج تهران و تیم ملی بارها و بارها فاتح بهترین تیم های ایران و آسیا بود و هواداران تاج او را سر طلایی فوتبال ایران نامیدند.

مظلومی در بازی های آسیایی تهران بازدن 5 گل لقب بهترین مهاجم آسیا در سال 1974 را به دست آورد.

غلامحسین در طول دوران بازیگری اش به جز بازی برای تیم ملی برای سه باشگاه تاج آبادان، تاج تهران و شهباز گلزنی کرد.

آن مرحوم، مرد استقلالی با رکوردهای بی نظیر بود و در تیم تاج و شهباز با به ثمر رساندن 65 گل در جام تخت جمشید و جام باشگاه های ایران و سه دوره کسب عنوان گلزن برتر لیگ تخت جمشید (دوره اول 15 گل دوره دوم 10 گل و دوره چهارم 19 گل) رکورد زد.

این اسطوره دو سال پیش دچار بیماری سرطان شد و اکثر دقایق زندگی اش را در بیمارستان سری کرد و روز چهار شنبه هفته گذشته دار فانی را وداع گفت تا فوتبال ایران در سوگ اسطوره جاودانه خود بنشیند.

در همین خصوص 'پرویز مظلومی' برادر مرحوم 'غلامحسین مظلومی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غلامحسین تا زمانی که زنده بود کسی به فکرش نبود اما پس ازمرگش همه به یادش افتادند و او را اسطوره خود نامیدند.

وی افزود: دو سال بیماری سرطان با برادرم دست و پنجه نرم کرد و بالاخره او را دریبل زد ولی نام غلامحسین در یادها خواهد ماند.

مربی آبادانی فوتبال ایران گفت: غلامحسین سال ها برای تیم ملی بازی کرد، گل هایی به ثمر رساند و خوشحالی را به طرفدارن فوتبال ایران هدیه داد ولی از برخی که انتظار داشتیم، با آن مرحوم رفتار خوبی نکردند.

مظلومی تصریح کرد: به طور حتم نام غلامحسین مظلومی در فوتبال ایران جاودانه خواهد بود و هرگز از یادها نخواهد رفت.

'ابراهیم قاسمپور' یکی از اسطورها های آبادانی فوتبال ایران نیز در این خصوص به ایرنا گفت:مظلومی در فوتبال ایران نامی درخشان و جاودانه است و مرگش به طور حتم برای کسی قابل باور نمی باشد.

وی اظهار داشت: مظلومی مرد دیدارهای بین المللی و بزرگ بود و با اینکه در تیم استقلال بازی می کرد مورد احترام طرفداران پرسپولیس هم بود.

سرمربی سابق تیم صنعت نفت آبادان گفت: ای کاش زمانی که غلامحسین به کمک نیاز داشت او را فراموش نمی کردیم و تنها برای مرگش اشک نمی ریختیم.

'احمد پارو' سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز در خصوص مرحوم مظلومی گفت: مظلومی برای هر فوتبال دوستی قابل احترام بود و فرقی نداشت که در چه تیمی و چه رنگی بر تن کرده است.

وی تصریح کرد: به طور حتم در این دو سال مظلومی روزهای سختی را تجربه کرد و با بیماری خطرناکی مواجه گردید.

پارو اظهار داشت: مرگ پایان زندگی یک اسطوره نیست و مظلومی اسطوره ای بود که مرگش برای هیچ فوتبالدوستی بخصوص آبادانی ها باور کردنی نمی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین