کد خبر: ۲۷۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

نمایشگاه آثار هنر مینیاتور ایران در ترکیه

در مراسم گشایش این نمایشگاه جمعی از مقام های محلی و 'جواد امینی' سرپرست وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول حضور داشتند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایشگاه آثار استاد 'کمال الدین قطب' مینیاتوریست ایرانی روز شنبه در مرکز فرهنگی شهرداری پندیک استانبول برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ' پندیک' از مناطق بزرگ کلانشهر استانبول در بخش آسیایی میزبان هنر مینیاتور ایران است.

آثار استاد ' کمال الدین قطب ' مینیاتوریست کشورمان به درخواست شهرداری پندیک در مرکز فرهنگی این منطقه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

در مراسم گشایش این نمایشگاه جمعی از مقام های محلی و 'جواد امینی' سرپرست وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول حضور داشتند.

در این نمایشگاه 40 اثر مینیاتور استاد قطب از فعالان مطرح عرصه مینیاتور ایران با 33 سال سابقه نگارگری و هنر اسلامی در زمینه داستان های پیامبران، صلح و آفرینش در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

' تیمور بیلر' از چهره های مطرح هنرهای تجسمی ترکیه و مدرس دانشگاه معمار سینان استانبول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تاثیر عمیق هنر و بویژه نگارگری ایران در سرزمین آناتولی اشاره کرد و گفت: فرهنگ و هنر ایران، ریشه و اصالت بنیان های فرهنگی کشورهای منطقه است.

وی با تحسین از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه گفت: آثار ایرانی بسیار فاخر و ارزشمند بوده و در این میان مینیاتور در قله قرار دارد.

این هنرمند مطرح ترکیه ای تاکید کرد: اشتراکات فرهنگی ایران و ترکیه همواره عامل استقبال از نمایشگاه های هنری ایران در سرزمین آناتولی بوده است.

نمایشگاه مینیاتور آثار استاد قطب برای 10 روز در مرکز هنری شهرداری ' پندیک ' استانبول برای بازدید علاقمندان برپاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین