کد خبر: ۲۷۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

مخالف‌خوانی با روند مذاکرات برای رسیدن به منافع جناحی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مخالفت‌ها از طرف گروه‌های مخالف اشاره و می‌گوید: مشخص نیست زمانی که کل نظام پشت تیم مذاکره‌کننده و مذاکرات قرار دارد و در راس آنها مقام معظم رهبری بارها از این مذاکرات حمایت و دفاع کرده‌اند، این مخالفت‌ها به چه دلیل است، این رفتارها هیچ توجیحی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره مخالف‌خوانی برخی جریانات داخلی با روند مذاکرات و تحت فشارقرار دادن تیم مذاکره‌کننده و دولت به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: آنچه باید مدنظر قرار گیرد این است که حتی اگر در بدبینانه‌ترین شکل ممکن کار همین جا متوقف شود و توافق نهایی هم انجام نشود، چیزی از ارزش این کار کم نمی‌شود. همین که در این مدت غربی‌ها را راضی کرده‌ایم برخی از شروط ما را پذیرفته و حقوق ما را تایید کرده‌اند، موفقیت کسب کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مخالفت‌ها از طرف گروه‌های مخالف اشاره و می‌گوید: مشخص نیست زمانی که کل نظام پشت تیم مذاکره‌کننده و مذاکرات قرار دارد و در راس آنها مقام معظم رهبری بارها از این مذاکرات حمایت و دفاع کرده‌اند، این مخالفت‌ها به چه دلیل است، این رفتارها هیچ توجیحی ندارد.

وی ادامه داد: اگر این افراد می‌خواهند با دولت مخالفت کنند مشکلی نیست. اما در این قضیه که تصمیم کل نظام است باید کمک کنند تا مساله پرونده هسته‌ای حل شود. حل نشدن آن به نفع کسی تمام نمی‌شود.

به گزارش آفتاب، در حالی که مذاکرات هسته‌ای در حساس‌ترین زمان خود قرار دارد و همه گروه‌ها در تلاش هستند تا در موعد مقرر توافق حاصل شود، عده‌ای در کشور منافع دیگری را دنبال می‌کنند.

مخالفان دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در این مدت تلاش می‌کنند تا به هر نحوی که شده روند مذاکرات را منحرف کنند. مذاکراتی که علاوه بر عظم راسخ دولت حمایت عالی‌ترین مقام کشور را نیز با خود همراه دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول درباره فشارهایی که از طرف مخالفان درباره به نتیجه رسیدن یا نرسیدن توافق هسته‌ای به دولت وارد می‌شود به «آفتاب» می‌گوید: وجود این مخالفان کاملا طبیعی است. این افراد در هر دو طرف مذاکره فعال هستند و هر دو طرف با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند. در خارج از ایران هم افراطیونی هستند که تمایل ندارند پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه برسد؛ در داخل هم افرادی به تحقق این موضوع مایل نیستند. دلیل آن هم رقابت‌های سیاسی است که وجود دارد، این افراد تمایل ندارند دولت در به نتیجه رساندن این موضوع موفق باشد.

شوهانی تاکید می‌کند: اینها به نام دغدغه‌ها و منافع ملی منافع جناحی خود را پیش می‌برند. این مسئله در آمریکا هم وجود دارد. در داخل هم همین رویه است من چیزی جز دعواهای سیاسی و ناکام گذاشتن دولت در این قضیه نمی‌دانم.

این نماینده مجلس تمایل به عدم موفقیت دولت را منافع جناحی عنوان و توضیح می‌دهد: این افراد فکر می‌کنند اگر دولت ناکام بماند درآینده فرصت بهتری در عرصه سیاسی خواهند داشت. این موضوع را وسیله ای در انتخابات بعدی می دانند که بتوانند از آن بهره برداری کنند.

وی ادامه داد: موفقیت دولت بازتاب مثبتی را در میان افکار عمومی خواهد داشت، این موضوعی است که افراطیون را نگران کرده است.

شوهانی تاکید می‌کند: البته انتقاد حق هر کسی است و همه حق انتقاد دارند. اما این انتقادها باید در چارچوب یک اصول و گفتمان باشد. در این برهه زمانی آنچه اهمیت دارد منافع ملی است و منافع ملی هم مربوط به یک جناح و دولت خاص نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین