کد خبر: ۲۷۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

اگر آب آلوده نیست.....

آب شرب روستای دشت مازه در بخش سوق شهرستان کهگیلویه مدت هشت ماه است که روز به روز تغییر رنگ می دهد و بو و مزه آن نامطبوع است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آب کالای مهمی است که در مسافرت‌ها همراه می‌بریم یا حاضریم برای داشتن نوع باکیفیت آن پول بیشتری بپردازیم، اما این روزها مردم روستای دشت مازه حتی نمی توانند آب بخورند یا چای درست کنند.

بیشتر مردم روستای دشت مازه مدت هشت ماه است که آب شرب خود را از شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه یا روستاهای مجاور خود تامین می‌کنند و تعدادی دیگر نیز که وضعیت مالی مناسبی ندارند از همان آب استفاده می کنند.

مردم روستای دشت مازه هیچ آگاهی در خصوص سالم و یا آلوده بودن این آب ندارند و به همین سبب بعضی از اهالی این روستا طعم، بو و رنگ نامطلوب این آب را به عوامل مختلفی از جمله کلرزنی فراوان یا وجود جانور مرده در خط لوله ربط می دهند.

افسانه اسکندری یکی از اهالی روستای دشت مازه با بیان اینکه آب شرب این روستا بیش از هشت ماه است که مشکل دارد، به خبرنگار ایسنا گفت: آب شرب مورد نیاز را از روستای های مجاور و شهر دهدشت تهیه می کنیم.

وی با بیان اینکه برای حمام کردن و یا شستشو از این آب نمی‌توان استفاده کرد، اظهار کرد: هنگام استفاده از آب شرب روستا حالت تهوع به آدم دست می دهد.

حسین اعزامی یکی دیگر از اهالی این روستا با اشاره به اینکه آب شرب این روستا قابل استفاده نیست، افزود: مسئولان بر این باورند که این آب آلوده نیست، اگر چنین هست پس چرا این آب بو و مزه بدی دارد؟

همچنین حسین آشنایی، دهیار روستای دشت مازه با بیان اینکه این روستا بالغ بر 120 خانوار و 500 نفر جمعیت دارد، تصریح کرد: آب شرب این روستا هشت ماه است که مشکلات فراوانی دامن گیر آن شده به طوریکه در ابتدا رنگ آن قرمز و گل آلود بود اما با گذشت زمان تغییر کرد و آب بو و مزه نامطبوعی دارد که قابل استفاده نیست.

آشنایی با اشاره به اینکه چهار آزمایش توسط آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه بر روی آن انجام گرفت، ادامه داد: هنوز هیچ پاسخی مبنی بر سالم بودن آن به این دهیاری گزارش نشده است.

وی آب شرب این روستا را غیر قابل مصرف عنوان و یادآور شد: آب شرب این روستا طعم و بوی بدی دارد که نمی توان حتی برای شستشو از آن استفاده کرد و مردم از شهر دهدشت و روستاهای مجاور آب شرب مورد نیاز خود را تامین می کنند که مشکلاتی برای آنها در پی دارد.

آب روستای دشت مازه طعم و بوی نامطبوع ندارد

همچنین ولی جفتا، رییس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه آب روستای دشت مازه هیچ بو و طعم نامطبوعی ندارد، گفت: 12 آزمایش میکروبی و چهار آزمایش شیمیایی بر روی آب این روستا انجام شده است که هیچ گونه آلودگی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه دلیل ما برای سالم بودن آب آزمایشات انجام گرفته است، اضافه کرد: اگر آب شرب این روستا مشکل داشت آزمایشات آن را نشان می داد.

جفتا در پایان اضافه کرد: در صورتی که روستاییان به علت استفاده از این آب بیمار شوند آبفای روستایی این شهرستان مسئولیت آن را بر عهده می گیرد.

به گزارش ایسنا، روستای دشت مازه در بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین