کد خبر: ۲۷۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

تک‌صدایی، فضای حاکم بر دانشگاه رازی

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه دو نشریه سپیدار و بیستون را منتشر می‌کردند اما مخالفت‌های مسئولین باعث متوقف شدن این نشریات محبوب داشته. با مدیر مسئول این نشریه گفت و گوی کوتاهی کردیم تا در جریان مشکلات آنها قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نشریات دانشجویی عرصه‌ای برای مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان است که می‌تواند به رشد و بالندگی فضای علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه کمک کند اما متاسفانه در بسیاری از دانشگاه‌ها این فعالیت‌ها نه تنها با استقبال مسئولین دانشگاه رو به رو نخواهد شد بلکه مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌های بسیاری هم در جهت جلوگیری از انتشار نشریات صورت می‌گیرد. در حالیکه همان طور که مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است؛ انتشار نشریات دانشجویی هم می‌تواند به افزایش انگیزه و نشاط در فضای دانشگاهی کمک کند. دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه دو نشریه سپیدار و بیستون را منتشر می‌کردند اما مخالفت‌های مسئولین باعث متوقف شدن این نشریات محبوب داشته. با مدیر مسئول این نشریه گفت و گوی کوتاهی کردیم تا در جریان مشکلات آنها قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر مسئول نشریه سپیدار در خصوص مشکلات فرهنگی در دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: پیش از حضور مدیریت جدید دانشگاه، وضعیت نابسامانی در دانشگاه حاکم بود و تنها تریون دانشجویی دونشریه سپیدار و بیستون بود. به جز کانون عکس و فیلم که به همت دانشجویان ایجاد شده بود هیچ کانون دیگری اجازه فعالیت نداشت و کاملا تک‌صدایی بر فضای دانشگاه حاکم بود.

ساسان رادفر در مورد جو دانشگاه پس از روی کار آمدن مدیر جدید دانشگاه افزود: پس از تغییر مدیریت دانشگاه با وجود امید های فراوانی که در بین دانشجویان به وجود آمد اما عملا هیچ تغییری در زمینه وضعیت فرهنگی حاکم بر دانشگاه به وجود نیامد، بلکه فعالیت‌های صنفی و تشکل‌های دانشجویی به نسبت گذشته حتی ضعیف‌تر هم شد.

او در ادامه با اشاره به تعطیلی کانون تئاتر و موسیقی گفت: با تشکیل کانون های تئاتر و موسیقی به دلایل مختلف مخالفت به عمل آمد و مدیریت جدید نه تنها راه را برای انتشار نشریات دیگر باز نکرد بلکه به دو نشریه موجود هم مجوز انتشار داده نشد. در شرایط کنونی متاسفانه شورای صنفی و انجمن اسلامی فعالیت ندارند و باز هم همان فضای تک صدایی در فضای دانشگاه حاکم است.

مدیر مسئول نشریه دانشجویی سپیدار در ادامه گفت: امور فرهنگی دانشگاه به جای همیاری و کمک در جهت چاپ نشریات، تنها درصدد ممیزی است و حتی برای انتشار نشریه باید ابتدا تایید آن‌ها گرفته شود و بعد نسبت به چاپ اقدام کنیم. همین اقدامات باعث دلسرد شدن روحیه دانشجویان برای فعالیت فرهنگی است.

او با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس و مشارکت دانشجویان افزود: با توجه به حضور دانشجویان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و فعالیت آن‌ها باید اجازه فعالیت آزادانه به دانشجویان داده شود و در صورت ادامه برخوردهای سلبی جامعه دانشجویی با سرخوردگی مواجه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین