کد خبر: ۲۷۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
انتظار علی زاهدی تهیه‌کننده از مدیران سیما

مدیر رسانه باید نیاز مخاطب را بشناسد

زاهدی، تهیه‌کننده تلویزیون نقش برنامه‌ساز حرفه‌ای را به اندازه مدیر حرفه‌ای و توانمند مهم ارزیابی کرد و افزود: «برنامه‌ساز باید شامه قوی داشته باشد؛ برای ساختن برنامه موفق تلاش‌های زیادی لازم نیست گاهی می‌توان با انگشت گذاشتن بر نیاز مخاطب با یک برنامه ساده و بدون خرج‌های گزاف برای دکور و غیره مردم را پای تلویزیون کشاند، گاهی می‌توان با دو صندلی و دکور ساده مردم را به سوی برنامه کشاند به شرط اینکه نیاز واقعی جامعه در برنامه وجود داشته باشد بنابراین نقش برنامه‌ساز جدی است و نمی توان همه گناه را به گردن مدیران انداخت»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: علی زاهدی تهیه‌کننده تلویزیون معتقد است: مدیر موفق رسانه کسی است که تمام زاویا ومراحل ساخت یک برنامه‌ای رسانه‌ای را شناخته ودرک کند.  به گفته وی مدیران ناتوان باعث می شوند وقت و هزینه زیادی از یک رسانه هدر رفته و نتیجه مطلوبی نیز به بار نیاید.

به گزارش آفتاب، با تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما انتظارات و راهکارها برای ارتقاء سطح برنامه‌های تلویزیون بیشتر دیده می‌شود زیرا به اعتقاد برخی سطح و محتوای برنامه‌های تلویزیون نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است و این رسانه در سال‌های اخیر در جذب مخاطب چندان موفق عمل نکرده است.

علی زاهدی، تهیه کننده تلویزیون است، عمده همکاری او با سازمان صدا و سیما وبه خصوص شبکه سوم سیما بوده است. وی تاکنون تهیه‌کنندگی برنامه‌های موفقی همچون کوله‌پشتی، ویتامین سه و ماه عسل را در کارنامه همکاری خود با رسانه ملی دارد.

این تهیه کننده در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» به بیان ویژگی‌های یک مدیر موفق رسانه‌ای پرداخته و می‌گوید: «من فکر می‌کنم اساسا یک مدیر موفق چه در عرصه رسانه و چه در هر جای دیگر باید تمامی زوایا و گوشه و کنار مجموعه خود را شناخته تا بتواند به خوبی از پس مدیریت یک مجموعه برآید. به عنوان مثال من قبل از رسیدن به تهیه‌کنندگی در کسوت های مختلف مانند تدوینگر، گزارشگر و غیره حاضر شدم و بعدها به عنوان تهیه کننده مشغول فعالیت شدم؛ بنابراین من فکر می کنم مدیریت یک رسانه هم باید از اصول و مراحلی تبعیت کند در غیر این صورت مدیر ناآگاه سبب اتلاف وقت و هزینه رسانه شد و باعث ساخت برنامه‌های ضعیف خواهد شد.»

وی نقش برنامه‌ساز حرفه‌ای را به اندازه مدیر حرفه‌ای و توانمند مهم ارزیابی کرد و افزود: «برنامه‌ساز باید شامه قوی داشته باشد؛ برای ساختن برنامه موفق تلاش‌های زیادی لازم نیست گاهی می‌توان با انگشت گذاشتن بر نیاز مخاطب با یک برنامه ساده و بدون خرج‌های گزاف برای دکور و غیره مردم را پای تلویزیون کشاند، گاهی می‌توان با دو صندلی و دکور ساده مردم را به سوی برنامه کشاند به شرط اینکه نیاز واقعی جامعه در برنامه وجود داشته باشد بنابراین نقش برنامه‌ساز جدی است و نمی توان همه گناه را به گردن مدیران انداخت»

زاهدی تاکید کرد: «مدیر آگاه رسانه، مدیری است که نبض جامعه را می‌شناسد به یاد می‌آورم در دوران آقای میرباقری که معاونت سیما در سال 83 را برعهده داشتند من به اتفاق عوامل برنامه به دیدار وی رفتیم. آقای میرباقری پرسیدند شما بر چه اساسی این برنامه را ساختید؟ من گفتم ما فکر می‌کنیم نیاز مخاطب و جامعه الان این است. وی با تیم تحقیقی خودشان درباره محتوای پیشنهادی تحقیق کرده و نظر ما را پذیرفتند. بنابراین مدیر آگاه از مشاوران حرفه ای و آشنا به بطن اجتماع بهره مند است و می‌داند مردم از رسانه چه انتظاری دارند. در سایه همکاری متقابل مدیر آگاه و برنامه‌ساز حرفه‌ای است که در برنامه های خوب ساخته و تهیه می‌شوند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین