کد خبر: ۲۷۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

اعدام 25 نفر در الانبار عراق توسط داعش

مقام های محلی عراق اعلام کردند که گروه تروریستی داعش طی حمله به شهر 'الرمادی' مرکز استان 'الانبار' دست کم 25 نفر از اعضای عشیره سنی مذهب 'البوفهد' را به قتل رسانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری 'رویترز'، 'عذال الفهداوی' عضو شورای استانی الانبار گفت: نیروهای دولتی روز گذشته (شنبه) طی عملیاتی علیه داعش در منطقه 'السجاریه' واقع در شرق الرمادی، جسد 25 نفر از اعضای این عشیره را پیدا کردند.

'شیخ رفیع الفهداوی' بزرگ این عشیره نیز ضمن تایید پیدا شدن جسد این 25 نفر، بیان داشت: انتظار می رود شمار افرادی که به دست داعش اعدام شده باشند، بسیار بیشتر باشد.

به گفته وی، اجساد مذکور بدون هرگونه سلاح در اطرافشان بر روی زمین افتاده بودند و این نشان می دهد که این افراد حین مبارزه کشته نشده، بلکه اعدام شده اند.

این کشتار و نیز اعدام صدها نفر از عشیره 'البو نمر' طی ماه گذشته نشان می دهد که تروریست های داعش به منظور اشغال شهرهای عراق با مقاومت ساکنان محلی روبرو هستند و به عنوان انتقام جویی، آن ها را اعدام می کنند.

روز جمعه داعش حملات خود را به مرکز شهر الرمادی تشدید کرد.

تروریست های این گروه با حمله به مجتمعی در مرکز این شهر که محل سکونت استاندار و ستاد پلیس است، سعی کردند تا آن را به اشغال خود در آورند، اما به گفته مقام های محلی نیروهای امنیتی توانستند تلاش داعش را برای پیشروی به سوی این مجتمع خنثی کنند.

هرچند، مسیر الرمادی به سوی پایگاه هوایی 'حبانیه' واقع در 25 کیلومتری شرق این شهر همچنان در اشغال داعش است و همین امر باعث شده روند تقویت نیروهای دولتی در الرمادی با دشواری روبرو شود.

به گفته الفهداوی، نیروهای مردمی با حمایت تانک های ارتش می کوشند امنیت مسیر مواصلاتی حبانیه به این شهر را برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ارتش عراق عملیاتی را برای آزادی بخش های اشغال شده الرمادی آغاز کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین