کد خبر: ۲۷۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

بی‌سواد معرفی کنید، جایزه بگیرید

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تأکید کرد: هر شخصی که افراد بی‌سواد 10 تا 20 ساله را که نام آن‌ها در لیست موجود در این معاونت قرار ندارد معرفی کند جایزه خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: غفار سرداری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: فعالیت‎های سوادآموزی بر اساس آمار و اطلاعات سرشماری سال 90 انجام می‌شود که طبق این سرشماری 45 هزار نفر در فاصله سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد در استان وجود دارد و با توجه به اینکه از سال 90 تعدادی از این افراد باسواد شده یا از گروه سنی خارج شده‌اند برآورد می‌شود که هم‌اکنون 27 هزار نفر بی‌‎سواد در استان وجود داشته باشد که امیدواریم این افراد در طول سال‎های آینده باسواد شوند.

وی افزود: هم‌اکنون شناسایی اعضای بی‌سواد خانواده دانش‌آموز در دستور کار قرار دارد که اسامی این افراد در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته شده است تا این افراد جذب کلاس‎ها شده و آموزش ببینند. تاکنون از این افراد 8000 نفر شناسایی شده، 1000 نفر در حال آموزش در دوره سوادآموزی، 1500 نفر آموزش در دوره انتقال هستند و بقیه نیز در حال جذب هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا از طریق آمار و اطلاعات سرشماری افراد بی‌سواد قابل شناسایی نیستند، خاطرنشان کرد: در سرشماری‎ها به دلیل محرمانه‌بودن اطلاعات، اطلاعات رسمی در اختیار قرار نمی‎گیرد و معاونت سوادآموزی تنها از طریق اطلاعات بخش‎های مختلف و فراخوان‎های مختلف می‌تواند بی‌سوادان را جذب کند از سوی دیگر فرصت‎ها رو به پایان است و افراد بی‎سواد هرچه سریع‌تر می‌توانند برای باسواد شدن به مدارس مراجعه کنند، چرا که در همه مدارس آمادگی باسواد کردن افراد وجود دارد.

وی در خصوص میزان بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 20 سال در زنجان، اظهارکرد: بر اساس آخرین اطلاعات موجود 432 نفر در این گروه سنی بی‎سواد شناسایی شده‌اند که وضعیت این افراد خانه به خانه در حال بررسی است که بیشتر آنان معلولیت داشته و آموزش‌پذیر نیستند.

وی تصریح کرد: هر شخصی که افراد بی‌سواد 10 تا 20 ساله بی‌سواد را که نام آن‌ها در لیست 432 نفره وجود ندارد معرفی کند علاوه بر دریافت 660 هزار تومان سرانه آموزشی جایزه‎ای از سوی معاونت سوادآموزی دریافت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین