کد خبر: ۲۷۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
اطلاعیه مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد به مناسبت هفته بسیج

روابط عمومی وزارت ارشاد: نمی‌­توان بسیجی‌بودن را در انحصار گروه خاصی قرار داد

مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اطلاعیه ای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن اطلاعیه به شرح زیر است: واژه بسیج آنچنان درشأن و مرتبت والایی قرار دارد که امام دل­ها خمینی کبیر(ره) آن را به شجره طیبه تشبیه کرده که به حقیقت کلام هم این گونه تصویر نمودن از کرامت انسانی و اقتدار ملی شایسته و بایسته بسیج است. از همین روست که نمی­توان بسیجی بودن را در انحصار فرد یا گروه خاصی قرارداد و صدالبته بسیجی را نمی­‌توان در قالب و سلایق فردی، جناحی و حزبی گنجانده یا آن را به کارکردی خاص محدود کرد. بسیجی بودن افتخاری است که نشان لیاقت آن را می­توان بر سینه هر ایرانی پایبند به نظام و انقلاب نشاند.

به گزارش آفتاب، در ادامه این اطلاعیه آمده است: بسیجی‌بودن یعنی گام نهادن در زورق رها شدن از دلبستگی­های دنیوی و همنوا شدن با ترنم انسان­هایی که مقاومت آگاهانه در برابر بحران­های فرارو را همچون باور در رویه زندگی خویش عزیز می­دارند.

در این اطلاعیه نوشته شده است: بسیج نهادی مردمی است که حتی در سال­های دور از خاکریز و جنگ نابرابر تحمیلی در سنگری همچون سازندگی و همیاری با مردمی که گاه با مشکلات زیادی در زندگی دست و پنجه نرم می‌­کنند، همراه می­‌شود. بسیجی تبلور فرهنگ مردم دوستی و ایثار است. ملتی که شهادت را افتخار می­داند پیروز است و ملتی که افتخارش داشتن بسیج و بسیجی است هماره در همه جبهه­ های دفاع مقدس و سازندگی پیشتاز است. بسیجی در قاموس ملت ما تجلی غیرت و پاسداشت حرمت و کرامت انسان است. بسیجی از کوثر ایمان، وضوی ایثار می­گیرد تا در جاده رستگاری بتواند به حکم معرفت آگاه دل به نور حقیقت بسپارد. هفته خجسته بسیج فرصت مغتنمی خواهد بود تا ضمن یادآوری پیمان جاویدان با آرمان­های حضرت امام (ره) در برپا نگهداشتن میراث بسیجیان راستین، در ایستادگی و دلاوری، شجاعت و غیرت، پاسداری از ایران عزیز و تکریم ارزشهای والای اخلاقی بکوشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین