کد خبر: ۲۷۲۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴

دی ماتئو با شالکه به چلسی رسید/ مسی آماده رکوردشکنی در لیگ قهرمانان

منچستر‌سیتی در دیداری که به 3 امتیاز آن برای بقا نیاز دارد به دیدار بایرن‌مونیخ می رود و شالکه با هدایت روبرتو دی ماتئو روبروی تیمی قرار می گیرد که توانست آن را به قهرمانی در اروپا برساند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری 8 دیدار ادامه خواهد یافت تا تکلیف دیگر تیم‌های صعود کننده به مرحله حدفی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

گروه E

منچستر‌سیتی- بایرن‌مونیخ

زسکا- رم

دیدار منچستر‌سیتی و بایرن‌مونیخ حساس ترین دیدار سه‌شنبه است. هر نتیجه ای غیر از پیروزی منچستر‌سیتی باعث حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا می شود به همین خاطر شاگردان پیگرینی اگر می خواهند به مرحله بعد راه یابند باید هر طور شده در این دیدار خانگی به پیروزی برسند. این دو تیم تاکنون 5 بار برابر هم به میدان رفتند که هیچ کدام از دیدارهایشان با تساوی به پایان نرسیده است. بایرن مونیخ 3 بار و منچستر‌سیتی 2 بار در بازی های رودررو به پیروزی رسیدند. دیدار رفت دو تیم تا ثانیه‌های پایانی با تساوی بدون گل رو به اتمام بود ولی ژروم بوآتنگ موفق شد گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند تا بایرن تیم برنده میدان باشد. بایرن‌مونیخ هر 4 دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است و صعودش به عنوان تیم نخست به مرحرله بعد قطعی شده و این دیدار یک بازی کاملا تشریفاتی برای شاگردان گوآردیولا محسوب می‌شود. منچستر‌سیتی نیز با 2 امتیاز از 4 بازی خود در قعر جدول قرار گرفته است. نکته جالب این دیدار تقابل گواردیولا و پیگرینی است. رسانه های انگلیسی گوآردیولا را جانشین پیگرینی در این تیم انگلیسی معرفی کردند.

زسکا و رم در حالی دیگر دیدار این مرحله را برگزار می کنند که این بازی به دلیل سرمای روسیه چند ساعت زودتر از بقیه بازی ها شروع می شود. هر دو تیم شرایطی مشابهی دارند و با 4 امتیاز پس از بایرن مونیخ در رده دوم قرار گرفتند. برنده این دیدار گام بلندی را برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان بر خواهد داشت. این دو تیم تنها یک بار برابر هم به میدان رفتند که آنهم به بازی رفت این مرحله بر می گردد که رم در خانه با نتیجه 5 بر یک زسکا را شکست داد. دو تیم برای این دیدار هیچ بازیکن محروم و مصدومی ندارند و در شرایط خوبییی برابر هم به میدان خواهند رفت.

گروه F

آپوئل – بارسلونا

پاری‌سن ژرمن – آژاکس

تکلیف دو تیم صعود کننده این گروه مشخص شده است. دو تیم پاری سن ژرمن و بارسلونا در دو بازی آینده خود برای تعیین تیم سرگروه به رقابت خواهند پرداخت. بارسلونا که در حال حاضر با یک امتیاز کمتر از تیم پاریسی در رده دوم قرار دارد، باید در خانه آپوئل به میدان برود. دیدار رفت دو تیم در نیوکمپ با یک گل به سود بارسلونا به پایان رسید. بعید به نظر می‌رسد تیم قبرسی شانسی برای پیروزی در این دیدار و راه یابی به لیگ اروپا داشته باشد. بهترین گلزن بارسلونا در این فصل لیونل مسی بوده است که 4 گل به ثمر رسانده و ماندوکا بهترین گلزن آپوئل بوده که یک گل برای این تیم ثبت کرده است. در صورتی که مسی در این دیدار گلزنی کند برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان خواهد شد. او در حال حاضر با 71 گل زده همراه رائول و بالاتر از رونالدو در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان است. مسی اوایل هفته نیز توانست رکورد گلزنی تلمو زارا در لیگا را بشکند و به نام خود ثبت کند.

در دیگر دیدار این گروه پاری سن ژرمن در خانه پذیرای تیم آژاکس است. پیروزی در این دیدار و تساوی در بازی آینده باعث می‌شود تا تیم پاریسی به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان می‌شود. آژاکس نیز امیدی به صعود به مرحله بعد ندارد و فقط امیدوار است با قرارگرفتن در رده سوم این گروه راهی لیگ اروپا شود. پاری‌سن ژرمن همراه بایرن‌مونیخ و چلسی سه تیم بدون شکست این فصل فوتبال اروپا است که باید دید می تواند روند بدون شکست خود را حفظ کند یا خیر.

گروه G

شالکه – چلسی

اسپورتینگ – ماریبور

یکی از بازی‌های حساس این گروه در حالی برگزار می‌شود که شالکه در گلزن کرشن باید با چلسی دیدار کند. این دیدار تقابل روبرتو دی ماتئو سرمربی شالکه با تیم سابق خود است. دی ماتئو با چلسی موفق شد به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد و حالا هدایت تیم آبی پوش آلمانی را بر عهده دارد. دو تیم تاکنون 5 بار برابر هم به میدان رفتند که چلسی 3 بار صاحب برد شده است و دو بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. چلسی در بازی رفت در حالی که به چند تن از بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود برابر شالکه به تساوی یک بر یک رسید. تک گل چلسی را در ان دیدار سسک فابرگاس به ثمر رساند. این بار مورینیو اعلام کرده است با تیم اصلی خود برابر شالکه به میدان خواهد رفت تا بتواند به نتیجه خوبی برسد. بهترین گلزن چلسی در این فصل لیگ قهرمانان نمانیا ماتیچ و ادن هازارد با 2 گل زده بودند و برای شالکه نیز یان کلاوس هونتلار با 3 گل زده برترین گلزن این تیم بوده است.

اسپورتینگ پرتغال باید در دیگر دیدار این گروه در خانه از ماریبور پذیرایی کند. دو تیم در تاریخ خود تنها یک بار رودر روی هم قرار گرفتند که آن بازی در دیدار رفت این مرحله بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. نانی برای اسپورتینگ گلزنی کرد و زاهوویچ در دقیقه 90 گل تساوی را در آن دیدار به ثمر رساند تا دو تیم امتیازات را تقسیم کرده باشند. هر چهار تیم این گروه شانس صعود به مرحله بعد دارند. البته اگر ماریبور در این دیدار به پیروزی نرسید دیگر شانسی برای صعود نخواهد داشت. تاکنون هیچ تیمی از اسلونی نتوانسته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه یابد.

گروه H

باته‌بوریسوف – پورتو

شاختار - بیلبائو

پورتو که صعودش را از این گروه به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی کرده باشد باید در خانه باته‌بوریسوف به میدان برود. باته ضعیف ترین خط دفاع این فصل لیگ قهرمانان را داشته است. این تیم در 4 بازی قبلی خود 19 گل دریافت کرده است ولی در صورت پیروزی برابر پورتو می تواند به صعود به مرحله بعد این رقابت‌ها امیدوار باشد. تیم پرتغالی نیز در ادامه فصل خوبی که پشت سر گذاشته است توانسته در لیگ قهرمانان نتایج خوبی کسب کند. دیدار رفت دو تیم در پرتغال با برتری 6 بر صفر پورتو به پایان رسید. آبی و سفیدپوشان پرتغال در صورت پیروزی در این دیدار صعودشان را به عنوان تیم نخست به مرحله بعد قطعی می کنند.

در دیگر دیدار این گروه دو تیم شاختار و بیلبائو باید در اوکراین برابر هم به میدان بروند. شاختار در آستانه صعود از این گروه قرار دارد و یک تساوی خانگی برابر بیلبائو نیز صعود شاختار را به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی خواهد کرد. بهترین بازیکن و گلزن شاختار در این فصل لوئیس ادریانو بوده است که توانسته 9 گل به ثمر برساند تا در آستانه شکستن رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو قرار گیرد. آدریانو آنقدر در این فصل برای شاختار گلزنی کرد که به تیم ملی برزیل هم دعوت شد. در طرف مقابل بیلبائو در خط حمله بسیار مشکل داشته است و در 4 بازی اخیر خود تنها 2 گل به ثمر رسانده است.

سایر دیدار‌های مرکله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین