کد خبر: ۲۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

حسن بیادی: برخی گروه‌های اصول‌گرا خودشان را وکیل و وصی همه می‌دانند

برخی نقاط ضعف احزاب باعث می‌شود٬ افراد به اسم حزب وارد مجلس و دولت شود اما خودشان را مبرا از حزب و گروه بدانند و پاسخگو نباشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ دبیر کل جمعیت آبادگران جوان گفت: درجریان اصولگرایی گروه‌های خاصی وجود دارند که در همه انتخابات خود را وکیل و وصی همه می‌داند.

حسن بیادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت جریان‌های سیاسی به ویژه جریان اصولگرایی بعد از فوت اشخاصی همچون مرحوم عسکر اولادی و آیت الله مهدوی کنی گفت: این دو بزرگوار از دلسوزان انقلاب و احزاب بودند که پایه و ستون اصلی نظام محسوب می شدند.

وی گفت: ما همیشه مشاهده کردیم هر جا نیاز به آنها بود٬ برای ایجاد صلح و صفا و پیش برد اهداف نظام پیشقدم می‌شدند.

بیادی بیان کرد: می‌توان یکی از شاخص‌های بارز این افراد را اخلاص و اخلاق سیاسی آنها دانست که زبانزد همه جریان‌ها و مورد اعتماد اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان بودند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان در ادامه به جریان‌های سیاسی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: امروز برخی از اشخاص و گروه‌های کشور خودشان را منتسب به اصول‌گرایی یا اصلاح‌طلبی می‌کنند و به تخریب دست می‌زند.

بیادی با بیان اینکه این دو جریان در کشور مانند جنبه‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند٬ تصریح کرد: وجود همه تفکرات در جامعه باعث شادابی و زنده بودن سیاسی می‌شود.

وی افزود: اما متاسفانه شاهد هستیم که امروز برخی از جریان‌ها که خود را منتسب به دو جریان سیاسی اصلی کشور می‌کنند٬ باعث تفرقه و شکاف‌های جدی شده‌اند.

این عضو جبهه ایستادگی تصریح کرد: این گروه‌ها با پارامترهایی همچون تمامیت‌خواهی، هم‌سویی با قدرت و ثروت همیشه ایجادکننده تفرقه در جامعه بوده و هستند.

بیادی درباره شرایط امروز احزاب در کشور نیز گفت: مهمترین نقطه ضعف احزاب کشور ما از آنجا ناشی می‌شود که کسانی برای احزاب تصمیم می‌گیرند که خود هیچ‌گونه وابستگی حزبی ندارند و در این حالت توقع دارند احزاب از آنها حمایت کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امروز احزاب ما داری قانون و آیین‌نامه قدرتمند نیستند و نگاهی امنیتی به فعالیت حزبی وجود دارد.

وی‌ افزود: این‌موضوعات باعث شده است تحزب به صورت یک فرهنگ سیاسی در ساختار اجرایی کشور جایگاهی نداشته و کارکردی برای احزاب متصور نباشیم.

بیادی خاطرنشان کرد: این نقاط ضعف احزاب باعث می شود افراد به اسم حزب وارد مجلس و دولت شود اما خودشان را مبرا از حزب و گروه دانسته و پاسخگو نباشند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان در پاسخ به سوالی مبنی برا اینکه امروز در شرایط فعلی سیاسی کشور برخی از جریان‌های اصول‌گرایی٬ تاثیر فعالیت‌ها و دیدارهای گروه‌ها و احزاب اصول‌گرا بر انتخابات آینده٬ گفت: در شرایط امروز کشور برخی از جریان‌ها که خود را منتسب به اصول‌گرایی یا اصلاح طلبی می کنند نوعا دارای وابستگی قدرت و ثروت هستندکه به خود اجازه می دهند با قاطعیت درباره هر موضوعی صحبت کنند.

وی گفت: درجریان اصول‌گرایی هم گروه‌های خاصی وجود دارند که در همه انتخابات خود را وکیل و وصی می داند.

بیادی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است جبهه ایستادگی جلسه ای برای بررسی فعالیت های پایداری داشته باشد٬ گفت: قرار است در این باره جلسه‌ای داشته باشیم اما هنوز ورودی به این مسئله نداشته‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین