کد خبر: ۲۷۲۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷

تکذیب اعتیاد برخی سربازان در دوران خدمت

به گفته سردار کمالی تعدادی از غائبین خدمت وظیفه عمومی کسانی هستند که به اعتیاد مبتلاء هستند و چون می‌دانند که در ستاد کل نیروهای مسلح هنگام اعزام و حین خدمت سخت کنترل می‌شوند اصلا برای خدمت مراجعه نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه لازم است سازمان‌های ذیربط در امر پیشگیری از اعتیاد بخشی از اعتبارات خود را در این زمینه در ستاد کل نیروهای مسلح هزینه کنند، گفت: سربازی بستر مناسبی جهت ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش ایسنا، سردار کمالی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را راهکاری مناسب جهت پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: آمادگی داریم؛ آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را در دوران خدمت وظیفه عمومی افزایش دهیم و در این راستا نیز تفاهم نامه‌ای را با مسئولین ذی‌ربط در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد منعقد کنیم.

وی اظهار کرد: سربازی بستر مناسبی جهت ارائه آموزش‌های مهارت زندگی است و وزارت کشور نیز با اطلاع از این موضوع که جوانان 21 تا 24 ماه در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح جهت انجام خدمت وظیفه عمومی‌اند می‌تواند هزینه و اعتبار لازم را در نظر گیرد و بخشی را در اختیار ما قرار دهد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بخشی از آموزش‌هایی که در نیروهای مسلح برای سربازان ارائه می‌شود، نظامی بوده و جهت افزایش توانایی فرد در دفاع از خود در برابر دشمن و انجام ماموریت‌های محوله است، ادامه داد: آموزش‌ها عقیدتی سیاسی، احکام، مهارت‌های زندگی و مقررات و مجازات افرادی که تخلف کنند، از دیگر برنامه‌های آموزشی ارائه شده در دوران سربازی است.

به گفته سردار کمالی تعدادی از غائبین خدمت وظیفه عمومی کسانی هستند که به اعتیاد مبتلاء هستند و چون می‌دانند که در ستاد کل نیروهای مسلح هنگام اعزام و حین خدمت سخت کنترل می‌شوند اصلا برای خدمت مراجعه نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: گاهی مواقع شایعه شده که خانواده‌ها مدعی هستند که فرزندشان در دوران خدمت معتاد شده است در حالی که اینچنین نیست، چراکه این افراد از قبل اعتیاد داشته و به علت کنترل ستاد کل نیروهای مسلح عیان شده است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: معتقدیم آموزش‌های پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.

این مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح خانواده را رکن اصلی در جهت پیشگیری از اعتیاد در جامعه برشمرد و گفت: امروزه متاسفانه فرهنگ غرب نقش خانواده را نسبت به گذشته تضعیف کرده است که باید تلاش شود این حوزه را جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تقویت کرد. چراکه درصد زیادی از وضعیت نابهنجار جوانان و نوجوانان درگیر در بلیه خانمانسوز اعتیاد به دلیل عملکرد نامناسب خانواده‌هایشان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین