کد خبر: ۲۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
انتقاد یک نماینده مجلس از فشار تندروهای داخلی به دولت:

تیم مذاکره‌کننده از منافع ملی کوتاه نیامد/ مذاکرات منتهی به توافقنامه می‌شود

عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مجلس گفت: کسانی که دلسوزانه نقد می‌کنند، بعد از توجیه‌شدن بدون شک در مسیر منافع ملی حرکت می‌کنند ولی افرادی که منافع گروهی و جناحی خود را بر منافع ملی و راهبردی ترجیح می‌دهند، خیلی سخت است که بتوانیم با آنها گفت‌وگو کنیم و آن‌ها به دلیل نگاه تنگ‌نظرانه خود، خیلی سخت اشتباهات خود را می‌پذیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مجلس، درباره‌ی رویکرد تندروهای داخل در پایان مهلت مذاکرات ایران با گروه 1+5 معتقد است: تیم مذاکره‌کننده از منافع ملی در چارچوب‌های ترسیم‌شده کوتاه نیامده است. در هر صورت دکتر ظریف و سایر اعضای تیم مذاکرهکننده، پیروز میدان هستند.

 به گزارش «آفتاب»، از یک‌سو روزنامه کیهان و از سوی دیگر روزنامه وطن امروز تلاش کردند نوعی شکست در مذاکرات را نشان دهند و دولت را متهم کنند. در همین رابطه عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درباره‌ی رویکرد گروهی خاص در داخل کشور نسبت به مذاکرات هسته‌ای به خبرنگار «آفتاب» گفت: همه‌ی ما باید در موضوعات راهبردی برای تیم مذاکره‌کننده، به‌عنوان یک پشتوانه عمل کنیم به این دلیل که این مذاکرات منافع ملی ما را رقم می‌زند و هرگونه اقدامی که در جهت تضعیف تیم مذاکره‌کننده باشد، به‌ضرر مردم تمام خواهد شد. حمایت جامعه از گروه هسته‌ای باعث می‌شود تا خدشه‌ای بر منافع ملی مسترر در این مذاکرات وارد نشود. این موضوعی است که هر فرد و جریانی که به بلوغ سیاسی رسیده باشد، می‌تواند آن را به‌خوبی درک کند.

وی در ادامه افزود: معمولا در کشور ما جریان‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند، عده‌ای دلسوز که مسائل را از سر دلسوزی بیان می‌کنند و گروهی موضوعات جناح خودشان برایشان مهم است و هردوی این‌ها باید در این زمینه توجیه شوند. کسانی که دلسوزانه نقد می‌کنند، بعد از توجیه‌شدن بدون شک در مسیر منافع ملی حرکت می‌کنند ولی افرادی که منافع گروهی و جناحی خود را بر منافع ملی و راهبردی ترجیح می‌دهند، خیلی سخت است که بتوانیم با آنها گفت‌وگو کنیم و آن‌ها به دلیل نگاه تنگ‌نظرانه خود، خیلی سخت اشتباهات خود را می‌پذیرند.

منصوری با اشاره به تحت فشاربودن دولت از جانب تندروهای داخلی در صورت به دست‌آمدن هرگونه نتیجه‌ای، اضافه کرد: به عقیده من این مذاکرات منتهی به یک توافقنامه می‌شود و امیدوارم که در این توافقنامه منافع ملی ما رقم خورده باشد. دولت باید از وسایل ارتباط جمعی سمعی و بصری، روزنامه‌ها و سایت‌ها به‌خوبی استفاده بکند و قبل از اینکه جریان‌ها و گروه‌هایی که حتی در ذیل حاکمیت هستند بخواهند فضایی ترسیم کنند و افکار عمومی را برمبنای فضای ترسیم‌شده پیش ببرند، به سرعت نشان دهد که منافع ملی در صورت به‌دست آمدن هر نتیجه‌ای، در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان سخنانش با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده با شورای امینت ملی در ارتباط مستمر است، اظهار داشت: هرگونه هر حرکت مذاکره‌کنندگان با تفسیر شورای امنیت ملی شکل می‌‌گیرد و آنها کاملا تحت کنترل مقام معظم رهبری و این شورا هستند بنابراین هر اقدام، گفتار و یا نوشته‌ای که باعث شود به حیثیت و آبروی تیم مذاکره‌کننده -که مورد تایید رهبر انقلاب و آحاد مردم جامعه است- خدشه‌ای وارد کند، باید جامعه در مقابل آن بایستد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین