کد خبر: ۲۷۲۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

واکنش رئیس هیات‌مدیره خانه سینما به اظهارات نماینده مجلس درباره سینما

رئیس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: امیدارم در دوره دیگر مجلس افرادی به کمیسیون فرهنگی راه پیدا کنند که به فرهنگ علاقه داشته باشند و زوایای گوناگون آن را بشناسند تا مجلس و هنرمندان به یک زبان مشترک برسند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی:‌ فرهاد توحیدی، مدیر عامل خانه سینما از اظهارنظر لاله افتخاری دبیر کمیسیون فرهنگی در برنامه "هفت" که گفته بود من فیلم کم می‌بینم، ابزار تاسف کرد.

رئیس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: امیدارم در دوره دیگر مجلس افرادی به کمیسیون فرهنگی راه پیدا کنند که به فرهنگ علاقه داشته باشند و زوایای گوناگون آن را بشناسند تا مجلس و هنرمندان به  یک زبان مشترک برسند.

 فرهاد توحیدی، رئیس هیات مدیره خانه سینما به اظهارات عجیب دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرده و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «من واقعا از شنیدن اظهارات غیر منتظره خانم افتخاری متاسف شدم. با شنیدن این اظهارات هر فردی تصور می‌کند اگر کسی سینما و محصولات آن را نمی‌شناسد و حتی با اصل سینما مشکل و زاویه دارد، چطور به شکل تخصصی به آن ورود پیدا می‌کند.»

 رئیس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: «فرهنگ در کشور ما مظلوم واقع شده است. در جایی خواندم فردی به دلیل اینکه کمیسیون‌های دیگر مجلس پر شده بود به کمیسیون فرهنگی آمده بود. امیدوارم  این نوع نگاه به مسائل فرهنگی در کشور ما اصلاح شود.»

توحیدی افزود: «با تمامی این اوضاع و شرایط معتقدم نباید باب مفاهمه و گفتگو بین مجلس و اهالی فرهنگ بسته شود زیرا گفتگو و تعامل و صحبت تنها عاملی است که می‌تواند نقاط و زبان مشترک بین هنرمندان و اهالی فرهنگ رابه وجود آورد.» 

چالش مجلس نهم با سینماگران از مدت ها قبل  آغاز شده است. برخی از هنرمندان و منتقدان به اظهارات لاله افتخاری دبیر کمیسیون فرهنگی واکنش نشان داده‌اند. اظهارات لاله افتخاری درحالی است که کمیسیون فرهنگی مجلس طی نامه‌ای خواستار توقیف هشت فیلم شده بود و اکران  این فیلم ها را به ضرر  نظام دانسته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین