کد خبر: ۲۷۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
خبر در حال تکمیل شدن است؛

گزارشی از سخنان نمایندگان موافق فرهادی برای وزارت علوم

نخستین موافق «محمد فرهادی» به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی بود که با تاکید بر این که محمد فرهادی مصداق بارز اعتدال است، گفت: وی فردی است که هیچگونه افراط و تفریط ندارد و شایستگی این را دارد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به خوبی اداره کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، محمدمهدی رهبری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، افزود: سابقه آشنایی من با آقای فرهادی به 30 سال پیش بازمی گردد. در آن زمان از سال 64 تا 68 فرهادی به عنوان وزیر فرهنگ فعالیت می کرد و من در آن زمان در مجلس بودم و به وی رای اعتماد دادم.

وی ادامه داد: فرهادی در سال 76 تا 79 وزیر بهداشت شد، من باز هم در مجلس به وی رای اعتماد دادم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که فرهادی دارای تخصص، کارایی، دانش، عدل و شایستگی لازم برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، اظهار داشت: من تا به امروز ناراحت بودم که چرا نتوانستیم برای وزارت علوم، وزیری انتخاب کنیم ولی از جهتی امروز خوشحالم که فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده است.

وی تاکید کرد: جو مجلس طوری است که فرهادی بالای 200 رای موافق می آورد.

نماینده موافق فرهادی، اضافه کرد: آقای فرهادی در مشهد با افرادی همچون شهید هاشمی نژاد، رهبر معظم انقلاب و آیت الله طبسی در گذشته مرتبط بودند و در ارتباط با رهبر معظم انقلاب در مسیر کرامت تلمذ می کردند.

رهبری ادامه داد: در زمانی که وی وزیر آموزش عالی بود، افراد معاند و مارکسیست زیادی وجود داشتند ولی در آن زمان به خوبی فرهادی توانست این وزارتخانه را هدایت کند.

وی با یادآوری دوران ریاست فرهادی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در دانشگاه تهران نیز وی توانست به خوبی عمل کند، در زمان وزارت بهداشت آقای فرهادی نیز من ارتباط نزدیکی با وی داشتم و آقای فرهادی در آن زمان به خوبی وزارت بهداشت را اداره کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که فرهادی مصداق بارز اعتدال است، تاکید کرد: اگر کسی به عنوان فرد معتدل که بخواهیم افراط و تفریط نکرده باشد، معرفی کنیم ؛ خود آقای فرهادی است زیرا وی شایستگی لازم برای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری را دارد.

رهبری افزود: برخی از عزیزانی که مخالف فرهادی بودند اظهاراتی برخلاف واقع را مطرح کردند. باتوجه به این که احترام فوق العاده ای به آقای مطهری قائلم ولی معتقدم برخی از مطالبی که مطهری بیان کرد، واقعیت ندارد.

وی تاکید کرد: می گویند آقای فرهادی نامه ای را امضا کرده، زمانی که خود آقای فرهادی می گوید من آن را امضا نکرده ام دیگر برای چه آن را ادامه می دهند. حال اگر سایتی آن را نوشته دلیل به واقعی بودن آن نیست زیرا خودش می گوید من نامه را امضا نکرده ام.

نماینده مردم املش و رودسر ادامه داد: در موضع دیگری، وی را به حزب مشارکت منصوب می کنند که خود فرهادی می گویند من عضو مشارکت نبوده ام. عده ای را نباید به هر وسیله ای به مطالب خلاف واقع رابه دیگران منصوب کنند؛ اگر قرار است نقطه ضعفی از کسی بگیریم همه در حدی هستند که نقطه ضعف هایی دارند.

رهبری افزود: ما وزارتخانه علوم ، تحقیقات و فناوری را یکی از وزارتخانه های مهم می دانیم که باید تکلیف آن هر چه زودتر مشخص شود، فرهادی از لحاظ علمی استاد تمام است و از ابتدای انقلاب کار دانشگاهی انجام داده است و از لحاظ دینی و ارزشی و شرعی فردی مناسبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین