کد خبر: ۲۷۲۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
خبر در حال تکمیل شدن است؛

گزارشی از سخنان نمایندگان مخالف فرهادی برای وزارت علوم

اولین نماینده مخالف با «محمد فرهادی» وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که گفت: گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، مطهری که به عنوان موافق گزینه پیشنهادی قبلی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سخن گفته بود، امروز در مقام مخالف پنجمین گزینه وزارت علوم افزود :علت اینکه به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت می کنم این است که احساس می کنم فضای مجلس در مجموع موافق وی است.

وی افزود: این در حالی است که افراد قویتری از آقای فرهادی با این معیار درست مجلس است که همراهی با فتنه خط قرمز ماست رد شده اند، گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده است و لازم است از آن دفاع کنم .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می خواهم با منطق اکثریت در مورد مسئله وزارت علوم صحبت کنم و از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم، اگر مجلس آسیب ببیند کل نظام آسیب خواهد دید.

وی افزود: مجلس در جریان استیضاح آقای فرجی دانا و رای اعتماد به دو وزیر قبلی پیشنهادی علوم، مهمترین معیار خود را عدم همراهی با فتنه 88 اعلام کرده و گفته بود فتنه خط قرمز ماست.

مطهری گفت: نامه نگاری یا تحصن مبنی بر تظلم و دادخواهی را به معنی فتنه گری اعلام کرده و گفته اید به چنین کسی رای اعتماد نمی دهیم،آقای نیلی را به جرم امضای تظلم 88 استاد دانشگاه از مقام رهبری به خاطر حمله عده ای به دانشکده فنی دانشگاه تهران و ضرب وشتم دانشجویان فتنه گر نامیدیم و به او رای اعتماد ندادیم.

وی افزود: آقای دانش آشتیانی را هم به جرم امضای یک نامه انتقادی در جریان حوادث سال 88 فتنه گر نامیدیم و هر چه گفت اطلاعی از آن نامه ندارم و من را بی خبر جزو امضا کنندگان قرار داده بودند از او نپذیرفتیم و گفتیم الان دیر است باید همان موقع تکذیب می کردید، همچنین وی را به جرم همکاری با حزب مشارکت ضد نظام دانستیم و گفتیم صلاحیت وزارت را ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون آقای فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده است در حالی که در کارنامه سیاسی خود امضای نامه ای را به همراه آقایان خاتمی، موسوی و کروبی و ده ها استاد دانشگاه و فعال سیاسی دیگر خطاب به مراجع تقلید در اعتراض به نحوه برخورد ماموران امنیتی با مردم معترض دارد.

مطهری اضافه کرد: در این نامه که در مرداد 1388 در برخی پایگاه های اطلاع رسانی منتشر شده و هنوز موجود است، آمده است: «همزمان با اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موج وسیعی از دستگیری ها از میان فعالان ستادهای انتخاباتی نامزدهای غیر دولتی و شهروندانی که در راهپیمایی های مسالمت آمیز شرکت کرده بودند، آغاز شد که در ادامه با گسترش موج اعتراضات مردمی نسبت به تخلفات گوناگون و گستردگی که در قبل، حین و بعد از انتخابات صورت گرفت افزایش یافته و هنوز هم ادامه دارد، بازداشت های انفرادی و گروهی از اقشار مختلف اجتماعی از جمله اساتید دانشگاه ها، فعالان سیاسی و روزنامه نگاران که بدون صدور مجوزهای قانونی صورت گرفته و همراه با برخوردهای خشونت بار و استفاده از شیوه های بازجویی که یادآور دوره های سیاه ستم شاهی است و بسیاری از امضا کنندگان این نامه در آن زمان بارها خود قربانی آن بودند به هیچ وجه زیبنده نظام و کشوری که داعیه برپایی عدل را دارد نبوده و نخواهد بود و چهره جمهوری اسلامی را در روح و جان هر ایرانی و نیز انظار جهانیان تیره و تار خواهد کرد».

وی افزود: در بخش های دیگر این نامه آمده است: «به راستی اعمال شکنجه های مکرر در مورد کسانی که زیر لوای اسلام زندگی می کنند با توسل به کدام اصل قانونی توجیه پذیر است و چگونه می توان با سکوت در مقابل این همه خشونت، از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی(ص) را راهنمای خویش قرار داده است».

نماینده مخالف دکتر فرهادی تصریح کرد: با منطق اکثریت مجلس درمسئله وزارت علوم، آقای فرهادی نیز به موجب این نامه فتنه گر است و اگر بگوید من از محتوای نامه خبر نداشته ام و آن را تکذیب می کنم مطابق رفتاری که با دو وزیر قبلی پیشنهادی شد این عذر پذیرفته نیست، چون می گوییم چرا همان موفقع تکذیب نکردید، الان دیر شده است، اکنون که نیاز به رای مجلس دارید تکذیب می کنید و این پذیرفته نیست.

مطهری با اشاره به اینکه آقای فرهادی سابقه همکاری با حزب مشارکت دارد و با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم وی صلاحیت وزارت را ندارد، اظهار داشت: پس با معیار قبلی آقای فرهادی نیز فتنه گر است و مجلس نباید به وی رای اعتماد دهد اگر مجلس به وی رای اعتماد دهد، متهم به منطق دو گانه می شود.

وی ادامه داد: مردم خواهند پرسید آیا مجلس از خط قرمز خود عبور کرده و دیگر فتنه را خط قرمز نمی داند یا همچنان فتنه را خط قرمز می داند اما دیگر اقداماتی مانند امضای اینگونه نامه ها را فتنه گری نمی داند و یا خدای ناکرده معامله ای در کار است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به هرحال در این صورت مجلس از رویه قبلی خود عدول کرده و درست نیست که مجلس اصولگرا احیانا به خاطر قول هایی که درباره انتصابات همکاران وزیر دریافت کرده از اصول خود عدول کند در این صورت معلوم می شود درد مجلس فتنه نیست بلکه این است که وزارت علوم باید تحت تسلط ما باشد و خلاصه مجلس و اصولگرایی به معامله متهم می شوند، مجلس نباید دچار تناقض در رفتار شود در این صورت جایگاهش نزد ملت تنزل می یابد.

در ادامه مطهری گفت: من می گویم آقای فرهادی طبق ملاک مجلس فتنه گر است و نباید به وی رای دهیم، به نمایندگان مجلس توصیه می کنم اگر راه خود را درست می دانید، ثبات قدم خود را حفظ کرده و به آقای فرهادی رای مخالف دهید تا فردی که به ایده آل مجلس نزدیک است سکان وزارت علوم را به دست گیرد و مجلس همچنان اصولگرا و ثابت قدم شناخته شود.

وی گفت: پزشک بودن آقای فرهادی هم چندان با وزارت علوم سازگار نیست بلکه با وزرات بهداشت سازگارتر است تقاضا می کنم برای حفظ منزلت مجلس به وزارت فرهادی رای مخالف دهید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین