کد خبر: ۲۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

وجود 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور

این مسئول تعداد مددجویان دارای سرپرست لاعلاج را 20 هزار خانواده و تعداد مددجویان دارای سرپرست بیمار را 400 هزار خانواده در کشور دانست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: از 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار کشور بیش از یک میلیون نفر آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش ایسنا، علی محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه (5 آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و هشتصد هزار خانوار با جمعیتی معادل چهار میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته حدود 1.5 میلیون نفر نیز برای خدمات فوری و غیرمستمری به ما مراجعه داشتند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه بین جمعیت ورودی و خروجی تحت حمایت کمیته امداد توازن نسبی برقرار است، یادآوری کرد: سال گذشته حدود 20 درصد جابجایی جمعیت در کمیته امداد داشتیم، یعنی 20 درصد جمعیت ما از تحت پوشش بودن خارج شدند و 20 درصد به جمعیت تحت پوشش اضافه شد.

به گفته این مسئول هم اکنون ازحدود 2.5 میلیون نفر زن سرپرست خانوار بیش از یک میلیون نفر و از بین شش میلیون سالمند کشور حدود 1.5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

ذوالفقاری معتقد است: 50 درصد جمعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کشور نیز ساکنین مناطق محروم هستند.

این مسئول تعداد مددجویان دارای سرپرست لاعلاج را 20 هزار خانواده و تعداد مددجویان دارای سرپرست بیمار را 400 هزار خانواده در کشور دانست.

وی ادامه داد: 11 درصد مددجویان تحت پوشش را کودکان زیر 10 سال تشکیل می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از وجود 230 هزار یتیم در کشور خبر داد که توسط 700 حامی حمایت می‌شوند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه از این تعداد یتیم 12 هزار نفر علاوه بر پدر، مادر هم ندارند، عنوان کرد: سال گذشته حامیان 280 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به ایتام اهدا کردند.

وی تاکید کرد: هم اکنون یک میلیون نفر در کشور نیاز دارند از خدمات موردی و حمایتی و نه خدمات مستمری ما بهره مند شوند.

به گفته این مسئول همه ساله افرادی به دلیل توانمند شدن حاصل از وام‌های خوداشتغالی، کاریابی، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، ازدواج، استفاده از مستمری بیمه‌هایی همچون تامین اجتماعی و ...، مرگ سالمندی، رسیدن فرزند ذکوری که تحصیل نکند به سن بالای 18 سال و ... از تحت حمایت بودن خارج می شوند.

طلاق، فوت سرپرست، بدسرپرستی، سالمندی و ... نیز از مواردی است که به جمعیت مددجویان اضافه می‌کند و وی از آنها نام برد.

ذوالفقاری تاکید کرد: ماموریت مهم ما این است که افرادی که باید از تحت پوشش بودن خارج شوند را شناسایی کنیم و ظرفیت را برای سایر نیازمندان باز کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین