کد خبر: ۲۷۳۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
نماینده مجلس: سخنان ربیعی در مجلس قانع‌کننده بود

نمایندگان باید به وزرا فرصت کار کردن بدهند

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، خود را از قانع‌شدگان سخنان ربیعی دانست و به خبرنگار «آفتاب» گفت: روز سه شنبه نود و هشت نفر از نمایندگان رای موافق با سخنان وزیر و مخالف با کارت زرد دادند و من به عنوان کسی که از عملکرد دکتر ربیعی و مجموعه تیم ایشان در وزارت کار راضی بوده و هستم، در روز پاسخگویی ایشان در صحن علنی نیز سخنان وزیر قانع شدم و رای مثبت به ایشان دادم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،  درباره علت اعطای کارت زرد به وزیر کار به دلیل برخی انتصابات وی، گفت: اگر شخصی مرتکب گناه و اشتباهی شود، باید در صورت اثبات مورد محاکمه قرار گیرد نه اینکه به دلیل انتصاب یک شخص که ایرانی است و حق زندگی دارد و جزء شایستگان این کشور محسوب می‌شود او را مورد هجمه قرار دهیم.

به گزارش آفتاب، هفتمین کارت زرد مجلس شورای اسلامی این بار به دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان داده شد. روز سه شنبه علی ربیعی به منظور پاسخ به سوال  محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان، در مجلس حاضر شد تا درباره انتصابات در وزارت کار پاسخ دهد.

 دکتر ربیعی دراین‌باره اظهار داشت: «بنده درباره ارکان وزارت رفاه و نحوه انتخاب مدیران برای این وزارتخانه فکر کردم و سپس آنان را انتخاب کردم، یک اتهامی که نسبت به بنده مطرح می‌کنند این است که مدیران سابق را نگه داشتم، از هر سو درباره این موضوع به من حمله می‌کنند و بنده آن را نشانه سالم عمل کردنم می دانم.» اما نمایندگانی که از توضیحات وزیر قانع نشدند، توانستند تنها با اختلاف چند رای، هفتمین کارت زرد را به وزیر کار دولت حسن روحانی دهند.

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، خود را از قانع شدگان سخنان ربیعی دانست و به خبرنگار «آفتاب» گفت: روز سه شنبه نود و هشت نفر از نمایندگان رای موافق با سخنان وزیر  و مخالف با کارت زرد دادند و من به عنوان کسی که از عملکرد دکتر ربیعی و مجموعه تیم ایشان در وزارت کار راضی بوده و هستم، در روز پاسخگویی ایشان در صحن علنی نیز سخنان وزیر قانع شدم و رای مثبت به ایشان دادم.

وی گفت: اینکه بخشی از نمایندگان از سخنان دکتر ربیعی قانع نشدند، به فضای موجود در مجلس نسبت به وزرای دولت یازدهم برمی‌گردد. در هر حال سوال از وزرا جزء حق قانونی نمایندگان محسوب می‌شود و وزرا موظفند به آن‌ها پاسخ دهند در این صورت نماینده مختار است قانع شود یا نشود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه، وزیر کار دولت یازدهم در مجموع قدم‌های خوبی در طرح بیمه و سلامت و ایجاد اشتغال با وجود تورم و بیکاری به جا مانده از دولت قبل برداشته است، اظهار داشت: در بحث بیمه فراگیر همگانی کشور، تا کنون هفت میلیون و دویست هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که این کار حرکت بسیار خوبی بوده است که از سال 73 تا کنون یعنی بیست سال این قانون اجرا نشده بود ولی دکتر ربیعی با همکاری و همراهی که با وزیر بهداشت داشته است، در مباحث بسیار عمده گام‌های خیلی خوبی برداشه‌اند.

خضری خاطرنشان کرد: نمایندگان منتقد برای رفع شبهات خود نسبت به انتصابات مطرح شده می‌توانند از اهرم‌های اساسی و مهمی که در اختیار دارند مثل دیوان محاسبات که رئیس آن توسط خود مجلس تعیین می‌شود، استعلام بگیرند در آن صورت می‌توان برخورد قانونی کرد ولی اینکه صرف گفتن این موضوع که مثلا چرا انتصابات فامیلی رخ داده است، از لحاظ قانونی باید ثابت شود. هرکسی که لیاقت و شایستگی دارد باید در جای خود قرار گیرد و این موضع مغایرتی با قانون ندارد.

وی حجم انتقادات و شکایات نسبت وزرای ولت یازدهم را بالا دانست و گفت: قطعا بحث سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان است ولی نمایندگان باید به وزرا فرصت کار کردن بدهند چراکه وزارتخانه‌هایی که دولت یازدهم تحویل گرفته است نیاز به سازمان دهی دارند تا بتوانند به وظایف خود بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین