کد خبر: ۲۷۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷

دستور دادگاه ترکیه برای عدم انتشار اخبار فساد مالی وزرای سابق

یک دادگاه ترکیه، رسانه‌های این کشور را از پوشش خبری تحقیقات مربوط به پرونده فساد مالی ۴ وزیر سابق این کشور منع کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یک دادگاه ترکیه، امروز (چهارشنبه) رسانه‌های این کشور را از پوشش خبری تحقیقات مربوط به پرونده فساد مالی 4 وزیر سابق این کشور منع کرد.

«رجب طیب اردوغان»رییس جمهور فعلی ترکیه پیش از این ماجرای فساد مالی را دسیسه‌ای برای برکناری خود خوانده بود.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» با مخابره این خبر نوشت: دادگاه‌‌های ترکیه تاکنون اتهام‌های وارده علیه پسران 3 وزیر سابق دولت اردوغان و تجار مرتبط با وی را مردود اعلام کردند.

بنابر این گزارش، وزرای سابق اقتصاد، کشور و امور زیست محیطی ترکیه متهم به فساد مالی بودند و دادگاه ترکیه بر اساس آنچه که «عدم لطمه بر حقوق مدنی افراد» نامید خواهان عدم پوشش رسانه‌ای جلسات دادگاه رسیدگی به اتهام‌های فوق شد.

این ماجرا از  دسامبر سال جاری زمانی آغاز شد که گروهی از افراد از سوی پلیس در استانبول در ارتباط با کمک به ایران در دور زدن تحریم‌های غرب  دستگیر شدند.

در آن زمان رجب طیب اردوغان نخست وزیر سابق و رییس جمهور فعلی ترکیه این جریان را کودتای یکی از مخالفان خود که ساکن آمریکا است ، نامیده بود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز،«احمد داوود اغلو» نخست وزیر فعلی ترکیه نیز در این باره اظهار داشت که رای دهنده‌گان به حزب «عدالت و آزادی»(حزب حاکم ترکیه) معتقدند که دولت قربانی دسیه شده بود.

گفتنی است که این اقدام دادگاه ترکیه با واکنش منفی مخالفان دولت فعلی این کشور مواجه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین