کد خبر: ۲۷۳۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

پیش‌بینی آمار کاربران اینترنت تا پایان سال/ اروپا و آفریقا در صدر و قعر جدول نفوذ اینترنت

انتشار گزارشی جامع درباره شمار کاربران اینترنت در سراسر جهان نشان می‌دهد تا پایان سال جاری میلادی یعنی حدود یک ماه دیگر نزدیک به سه میلیارد نفر کاربر اینترنت خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهر نوشت: تازه‌ترین گزارش ارزیابی جامعه اطلاعاتی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور نشان می‌دهد در مقایسه با سال گذشته شمار کاربران اینترنت در جهان ۶.۶ درصد افزایش یافته است.

آمار و ارقام ارایه شده در این گزارش نشان می‌دهد شمار کاربران اینترنت در سراسر جهان طی یک دهه گذشته همواره روند افزایشی داشته است.

با این حال جزئیات این گزارش حاکی از واقعیت‌های تأمل برانگیزی است به طوری که افزایش شمار کاربران اینترنت در سراسر جهان به یک میزان نبوده است.

این گزارش نشان می‌دهد در کشورهای در حال توسعه جهان این روند با رشد ۸.۷ درصدی همراه بوده است. همچنین دو سوم از کاربران اینترنت در این دسته از کشورها زندگی می‌کنند.

بخش دیگری از این آمار نشان می‌دهد درحالی که ۷۸.۳ درصد از جمعیت کشورهای توسعه‌یافته از اینترنت استفاده می‌کنند و درحقیقت کاربرد این شبکه جهانی محسوب می‌شوند، تنها ۳۲.۴ درصد از جمعیت کشورهای درحال توسعه و فقط ۸ درصد از کشورهای کمتر توسعه یافته کاربر اینترنت به شمار می‌آیند.

بر اساس این گزارش نفوذ اینترنت در خانه‌های اروپایی ۷۸ درصد است حال آنکه این رقم برای آفریقا تنها ۱۱.۱ درصد عنوان شده است.

این گزارش هشدار می‌دهد که مناطق روستایی جهان کمترین شمار کاربران اینترنت را دارند.

بر اساس پیسنهادی که در این گزارش آمده است توسعه زیرساختارهای بخش عمومی از جمله ادارات پست و کتابخانه‌ها برای استفاده رایگان از اینترنت راهکاری مؤثر جهت افزایش کاربران این شبکه جهانی در گوشه و کنار دنیا محسوب می‌شود. در حال حاظر تنها در ۱۰ درصد از ادارات پست (روستایی) سراسر جهان امکان استفاده عمومی از اینترنت وجود دارد و اگر این رقم به ۴۵ درصد برسد آنگاه می‌توان گفت تقریبا یک سوم از مناطق روستایی جهان کاربر اینترنت خواهند بود.

با این حال بخش‌هایی از این گزارش نیز امیدوارکننده بوده است. بر این اساس توسعه پهنای باند سیار در کشورهایی نظیر مناطق گسترده‌ای از آفریقا موجب شده تا شمار زیادی از افراد تبدیل به کاربر اینترنت شوند.

مقایسه‌ای آماری نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۰ نفوذ پهنای باند سیار در آفریقا تنها ۲ درصد بود حال آن که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بخش دیگری از گزارش ارزیابی جامعه اطلاعاتی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور نشان می‌دهد، نباید از یاد برد که هنوز ۴.۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی ندارند که ۹۰ درصد این جمعیت قابل توجه در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین