کد خبر: ۲۷۳۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰

اوپک منتظر واکنش بازار به تصمیم این سازمان است

دبیرکل اوپک پس از پایان نشست ١٦٦ این سازمان اعلام کرد: کشورهای صادر کننده نفت تصمیم گرفتند با ثابت نگه داشتن سقف تولید خود، منتظر واکنش بازار باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عبدالله البدری پس از پایان اجلاس ١٦٦ افزود که اعضای این سازمان تصمیم گرفتند با ثابت نگه داشتن سقف تولید خود، منتظر واکنش و رفتار بازار باشند.

وی گفت: همانطور که بارها گفته ام، ما نمی خواهیم مضطرب و پریشان باشیم.

وی همچنین تاکید کرد که اعضای اوپک تا نشست بعدی این سازمان که ژوئن سال آینده میلادی در وین برگزار می شود، بازار نفت را زیرنظر می گیرند.

براساس این گزارش، نشست ١٦٦ اوپک در حالی پنجشنبه (٦ آذر ماه ٩٣) خاتمه یافت که تثبیت سقف تولید این سازمان سبب افت بیش از پنج دلاری قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی شد.

اعضای اوپک در بیانیه پایانی خود اعلام کردند که این سازمان تصمیم گرفته است تاسقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای نفت خود را که برای سه سال گذشته ثابت باقی مانده است، همچنان حفظ کند.

این در حالی است که اعضای اوپک تا پیش از برگزاری این نشست به دو گروه تقسیم شدند، گروهی از تولیدکنندگان از جمله ونزوئلا خواستار کاهش تولید این سازمان با هدف مقابله با عرضه بیش از حد نفت به بازار و توقف روند نزولی قیمت ها شده بودند.

از سوی دیگر، تولیدکنندگان عرب حاشیه خلیج فارس مخالفت خود را با کاهش سقف تولید اوپک اعلام کردند.

در این میان برخی کارشناسان از جمله تام پاگ تحلیلگر موسسه تحقیقاتی (کپیتال اکونومیکز) معتقدند که کاهش قیمت در بلندمدت می تواند با کمک به رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه افزایش تقاضا، به سود تولیدکنندگان تمام شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری گلف نیوز،این در حالی است که بسیاری از تولیدکنندگان نفت، با قیمت های کنونی این کالا قادر به تحقق بودجه دولت خود نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین