کد خبر: ۲۷۳۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
سازنده مستند «سلطان» در گفت‌وگو با «آفتاب»:

سینما حقیقت بهترین جشنواره موضوعی سینما است

مجید توکلی، مستندساز در گفت‌وگو با «آفتاب» به اهمیت این جشنواره اشاره کرده و گفت: «جشنواره سینما حقیقت حرکت مناسب و حرفه‌ای برای جایگاه سینمای مستندساز است. با اینکه سینمای مستند در کشور ما مخاطبان زیادی دارد اما چون عرضه و پخش آثار مستند در کشور ما سیستماتیک نیست عده‌ای تصورمی کنند؛ سینمای مستند تنها در فیلم‌های راز بقایی است که از تلویزیون پخش می‌شود، خلاصه می‌شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: مجید توکلی، مستندساز، برگزاری جشنواره سینما حقیقت را یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های موضوعی سینما در داخل کشور دانست.

به گزارش آفتاب، توکلی تاکید کرد: عرضه و پخش فیلم‌های مستند تنها مشکلی است که سبب می‌شود عده‌ای تصور کنند که فیلم مستند مخاطب ندارد؛ حال آنکه سینمای مستند از مخاطب حرفه‌ای بی‌بهره نیست.

جشنواره سینما حقیقت  که به آثار مستند اختصاص دارد مانند هر سال از فردا به مدت یک هفته برگزار می شود.

مجید توکلی، مستندساز که مستند پر حاشیه سلطان درباره زندگی علی پروین را ساخته؛ در گفت‌وگو با «آفتاب» به اهمیت این جشنواره اشاره کرده و گفت: «جشنواره سینما حقیقت حرکت مناسب و حرفه‌ای برای جایگاه سینمای مستندساز است. با اینکه سینمای مستند در کشور ما مخاطبان زیادی دارد اما چون عرضه و پخش آثار مستند در کشور ما سیستماتیک نیست عده‌ای تصورمی کنند؛ سینمای مستند تنها در فیلم‌های راز بقایی است که از تلویزیون پخش می‌شود، خلاصه می‌شود.»

 توکلی در ادامه به حواشی ساخت مستند سلطان پرداخته و تاکید کرد: «متاسفانه هنوز درک درستی از مستند پرتره در کشور ما وجود ندارد. شاید به دلیل همین عدم شناخت بود که حواشی و بداخلاقی‌هایی زیادی درباره این مستند شکل گرفت. بداخلاقی‌ها و حواشی که گاهی آن را در بدنه فوتبال کشور نیز مشاهده می‌کنیم. روابطی که گاهی با دیدن یک شب برنامه نود می‌توان جنس و نوع  ان را حدس زد.» 

 توکلی که آثار داستانی چون زیگ زاگ را در کارنامه هنری خود دارد، افزود: «من فکر می‌کنم می‌توان با ارائه راهکارهایی سینمای مستند را به رونق رساند. تاسیس شبکه مستند در رسانه ملی امر مثبتی است زیرا می‌توان با ایجاد گردش مالی برای مستندسازانی که با هزینه شخصی خود فیلم می‌سازند، انگیزه ایجاد کرد.»

به گزارش آفتاب، سلطان حاصل 4 سال همراهی مجید توکلی با علی پروین در مراحل مختلف زندگی او است و در طول این 4 سال از طرف نشریات ورزشی حاشیه‌های بسیاری برای فیلم درست شد. این فیلم که دو سال گذشته توانست جایزه بهترین فیلم ورزشی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی را بگیرد به ابعاد مختلف زندگی پر فراز و نشیب علی پروین پرداخته است که از بین آن می‌توان به بخش‌های "سلطان و فوتبال، سلطان و خانواده، سلطان و مذهب، سلطان و مردم، سلطان و تعصب" که در فیلم به آن پرداخته شده اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین