کد خبر: ۲۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۱
سرلشگر فيروزآبادي :

رهبر معظم انقلاب از انتخاب چنين رييس جمهوري از سوي ملت بسيار خشنود است

آفتاب‌‌نیوز : سردار سرلشگر سيدحسن فيروزآبادي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح، يكي از دستاوردهاي برتر دوران دفاع مقدس را اين دانست كه فرماندهان و دستگاه‌هاي نظامي و مقامات عالي كشور به اين نتيجه رسيدند كه الگوي الهي "انسان محوري" به جاي الگوي مادي "تجهيزات محوري" راه پيروزي در دفاع مقدس انسان‌هايي بود كه كشور را به پيروزي رساندند.

فيروزآبادي با اشاره به روز پنجم آذر، سالگرد صدور فرمان بنيان‌گذار انقلاب براي تشكيل ارتش 20 ميليوني، با تاكيد بر اينكه نبايد واژه‌ي بسيج را با جنگ و دفاع مقدس يكي دانست، اضافه كرد: اولين شاخصه‌ي اين مساله اين است كه حضرت امام خميني (ره) در پنجم آذر سال 58 فرمان تشكيل ارتش 20 ميليوني را صادر كرد و اين مساله زماني بود كه هيچ خبري از جنگ و تهديد دشمنان نبود.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح، فرمان تشكيل بسيج را يك برداشت عميق و ماهرانه از فرهنگ الهي انبياء ‌و قرآن كريم عنوان كرد و افزود: بسيج تنها براي جنگ نبود، بلكه جنگ يكي از عرصه‌هاي ظهور و بروز قدرت بسيج بود.

وي تاكيد حضرت امام خميني (ره) بر تفكر بسيجي و احياي آن از سوي مسوولان را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: بسيج در قانون اساسي جمهوري اسلامي جزو وظايف و اختيارات رهبر انقلاب است.

فيروزآبادي با بيان اين‌كه اين بسيج، بسيج ملي براي توسعه‌ي كشور و دفاع از دستاوردهاي نظام است، افزود: اين در حالي است كه ارتش 20 ميليوني يا بسيج مستضعفين سازماني است كه مسووليت اجرايي بسيج را بر عهده دارد.

وي با تاكيد بر اينكه بسيج رويش دارد، اما ريزش ندارد، بسيج را به گل هميشه بهار توصيف كرد و ادامه داد: بسيج يعني ايمان و عمل صالح. پيوند ايمان و عمل صالح آحاد جامعه با فرمان ولي‌ امر و رهبر قانوني كشور، تشكيل بسيج ملي مي‌دهد.

فيروزآبادي با اشاره به اينكه "در آغاز چشم‌انداز 20 ساله‌ي ايران و آغاز برنامه‌ي پنج ساله‌ي چهارم هستيم" ادامه داد: مهمترين مولفه‌ي موفقيت نظام براي رسيدن به چشم‌انداز 20 ساله و موفقيت برنامه‌هاي پنج ساله و تامين امنيت ملي و منافع ملي و سرآمد شدن ايران در منطقه، اهرم منابع انساني است و اين همان درسي است كه از دفاع مقدس پيامبر و قرآن كريم گرفته‌ايم.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: براي دستيابي به افق نوراني چشم‌انداز و تامين منافع ملي و بازكردن دروازه‌هاي تعالي و پيشرفت به ايران و ايرانيان و جهان اسلام، بايد از الگوي بسيجي استفاده كرد.

فيروزآبادي با تاكيد بر اينكه مديران راهبردي اين نظام بايد انسان بسيجي و با تفكر بسيجي باشند، ادامه داد: در اين حالت است كه به چشم‌انداز 20 ساله دست خواهيم يافت. چشم‌اندازي كه با تفكرات مادي شايد محقق نشود، اما با تفكر بسيجي نه تنها دست يافتني خواهد بود، بلكه محصول پربهاتر و نوراني‌تر نيز براي نظام خواهد داشت.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با ابراز خشنودي از انتخاب رييس جمهوري كه به گفته‌ي وي داراي رويكرد بسيجي و تفكر بسيجي است، ادامه داد: آقاي احمدي‌نژاد در آن چه كه مطرح مي‌كند و قول آن را مي‌دهد، بسيار جدي است و ايشان شخصي عدالت طلب و عدالت خواه است كه همواره به دنبال مهرورزي به مردم و تحول است كه همه‌ي اين مسائل نيز با شاخصه‌هاي بسيجي تحقق پيدا خواهد كرد.

فيروزآبادي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب از انتخاب چنين رييس جمهوري از سوي ملت بسيار خشنود است، اظهار داشت: هم‌اكنون نوبت نخبگان، فرزانگان و مديران كشور است كه پشت سر اين رهبر و رييس جمهور بسيجي جمع شده و به سوي چشم‌انداز 20 ساله حركت كنند.

وي با بيان اينكه امروز دل‌هاي مردم ايران و روحانيت از انتخاب رييس جمهوري كه متدين، بسيجي، عدالت خواه، خستگي ناپذير و ولايت پذير است، خوشحال و خشنود است اظهار اميدواري كرد: با عنايت پروردگار از اين پس دولت موفق بوده و مردم همواره يار و همراه آن خواهند بود.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه دانشگاه عالي دفاع ملي در دوران سخت تحول به دستاوردهاي بزرگي رسيد، افزود: امروز نيز اين دانشگاه براي ياري رساندن به همه‌ي دستگاه‌ها جهت تدوين چشم‌انداز 20 ساله اعلام آمادگي كرده است تا عملا به آنها كمك كرده و الگو دهد.

وي با اشاره به اينكه تفكر بسيجي كه در رياست اين دانشگاه است در همه‌ي عرصه‌ها بسيجي‌وار خدمت كرده، اضافه كرد: از اين پس سر رشته‌دار اين كاروان عظيم علمي و پژوهشي و راهبردي كشور، خوشبختانه بسيجي‌وارتر حركت خواهد كرد و اين دانشگاه در پشتوانه‌ي دولت و براي موفقيت دولت كار خواهد كرد.

فيروزآبادي، ابراهيم حسن‌بيگي، رييس جديد دانشگاه عالي دفاع ملي را مورد تاييد مقام معظم رهبري معرفي كرد و در عين حال تواضع، مجاهدت‌هاي عظيم بي سر و صدا را از جمله ويژگي‌هاي وي برشمرد.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد كه دانشگاه عالي دفاع ملي از اين پس در كنار انديشه‌ي بالاي روحانيت و دانش راهبردي راه پيشرفت ايران را به سوي چشم‌انداز 20 ساله تسهيل و تسريع كند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، در ادامه‌ي اين مراسم، ابراهيم حسن‌بيگي رييس دانشگاه عالي دفاع ملي، ضمن بزرگداشت هفته‌ي بسيج اظهار اميدواري كرد كه بتواند در پيشبرد مسووليتي كه بر عهده گرفته، به بهترين نحو عمل كند.

حسن‌بيگي با بيان اينكه چشم‌انداز دانشگاه تدوين شده است، استراتژي اين دانشگاه را مبتني بر چشم‌انداز اين دانشگاه كه آن نيز به گفته‌ي وي برگرفته از چشم‌انداز 20 ساله تدوين شده عنوان كرد و ادامه داد: برنامه‌هاي دانشگاه از اين پس بر اساس اين استراتژي و بر مبناي برنامه‌ي پنج ساله‌ي چهارم توسعه به مرحله‌ي اجرا درخواهد آمد.

حسن‌بيگي هدف دانشگاه عالي دفاع ملي را توليد، توسعه، تعميق و تامين دانش راهبردي با تفكر بسيجي از طريق آموزش پژوهش‌محور عنوان كرد.

همچنين براساس اين گزارش، سرتيپ ملك‌زاده جانشين رييس دانشگاه، در ابتداي اين مراسم گفت: تلاش مي‌كنيم كه دانش آموختگاني صديق و فرماندهاني مدبر، به نظام جمهوري اسلامي تقديم كرده و به گوش جهان‌خواران برسانيم كه هنوز فرياد بلند رزم تا پيروزي از حنجره‌ي تفنگمان مي‌آيد.

بر اساس اين گزارش، در ادامه‌ي اين مراسم دكتر سرتيپ حسين دادرس، فرمانده‌ي نيروي زميني ارتش و امير دريادار دكتر سياري جانشين فرماندهي نيروي دريايي، دانشنامه‌هاي خود را از دست رييس ستاد كل نيروهاي مسلح دريافت كردند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین