کد خبر: ۲۷۳۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱

بادامچیان: موسوی و کروبی می‌گویند در حصر هستیم و محاکمه کنید/ مجازات‌‌شان اعدام است

بادامچیان در پاسخ به این‌که به عقیده برخی آقای هاشمی، روحانی و ناطق نوری اصلاح طلب هستند، بیان داشت: قطعا هیچ یک از این افراد اصلاح طلب نیستند، این‌ها افراد زرنگی هستند و می‌دانند که اصلاح طلبان عقیده‌ای به آخوند ندارند، ولی به هر حال باید عقیده‌شان را از خودشان پرسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رسا نوشت: قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر این که آقایان هاشمی، روحانی و ناطق اصلاح‌طلب نیستند، گفت: این‌ها افراد زرنگی هستند و می‌دانند که اصلاح طلبان عقیده‌ای به آخوند و روحانیت ندارند، ولی به هر حال باید عقیده‌شان را از خودشان پرسید.

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عصر امروز در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی که در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه اصولگرایان درباره مذاکرات خاطرنشان کرد: مذاکرات کاری است که شروع شده و رهبری نیز فرموده‌‌اند که مخالف نیستند، از این‌رو اصل مذاکرات مشکلی ندارد که برخی می‌گویند سازش است.

وی ادامه داد: مذاکره ابزاری است که اگر خوب باشد بسیار خوب ولی اگر بد باشد که مناسب نیست؛ در این موضوع باید نخست به اهداف کشورهای مذاکره کننده توجه داشت؛ پس از تعیین اهداف باید به این موضوع توجه داشت که هر کشوری به چه میزان به اهداف خود رسیده است؛ پس از این مراحل باید دید که نتیجه مذاکرات چیست.

بادامچیان با بیان این‌که برخی اشتباه کرده و خیال می‌کنند که ما دانش هسته‌ای خود را تعطیل کرده‌ایم، اظهار داشت: ما تمام نیروگاه‌ها را داریم، ولی 20 درصد را به 5 درصد تبدیل کرده‌ایم، خود غربی‌ها نیز پذیرفتند که دانش هسته‌ای را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از خود اوباما نیز می‌‌پرسند که به چه موفقیتی در این‌باره رسیده است او نیز جواب می‌دهد که حداقل از پیشرفت هسته‌ای جلوگیری کرده‌ایم، در حالی که این سخن خود آقای اوباما است و گرنه ما برای مدتی تعطیل کرده‌ایم.

این فعال سیاسی تأکید کرد: درباره موفقیت‌های دولت یازدهم نیز تحلیل‌های تحقیقاتی باید داشت، البته کسانی که با دولت موافق نیستند تبلیغ منفی و کسانی که همراه دولت هستند تبلیغ مثبت می‌کنند؛ خود فرد باید تحلیل تحقیقاتی داشته و در این زمینه به نظر درست برسد؛ در این زمینه نیز ما منتظر نظر رهبر معظم انقلاب هستیم.

پرسش دیگر دانشجویان درباره عملکرد دولت یازدهم در بخش فرهنگ بود که قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ بیان داشت: به عقیده من دولت در فرهنگ نتوانسته موفق باشد و متأسفانه سوء استفاده کنندگانی که در خط استکبار قرار دارند از این فرصت نهایت بهره را می گیرند.

وی ادامه داد: روزنامه ایران متعلق به دولت است، ولی متأسفانه اگر فردی آن را ارزیابی کند می‌بیند که منطبق با ارزش‌ها نیست، چه بسا نشریات اصلاح طلب نیز این‌گونه نیستند، فرد باید روزنامه‌ها را ببیند که کدام یک با خط امام و ولایت و کدام با خط شبکه‌های بیگانه همراه هستند.

بادامچیان تأکید کرد: اکنون نیز معاونت محترمه امور زنان ریاست جمهور بحث‌هایی را مطرح کرده که در مجلس حسابی صدا کرده است؛ از نظر من دولت درباره فرهنگ هیچ توفیقی نداشته است، ولی در جهات دیگر توفیقاتی دارد.

سؤال دیگر دانشجویان درباره برخی از رفتارهای آقای هاشمی رفسنجانی بود که عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این باره خاطرنشان کرد: مبنای ما ولایت است، هر فردی با آن تطبیق داشت می‌پذیریم، ولی اگر تطبیق نداشت که با او دعوا نداریم، این گونه دعواها فایده‌ای برای کشور ندارد و حضرت آقا نیز نمی‌پسندد و به افرادی که تند رفته‌اند نیز بارها تذکر داده شده است، البته آزادی عقیده را داریم.

بادامچیان در پاسخ به این‌که به عقیده برخی آقای هاشمی، روحانی و ناطق نوری اصلاح طلب هستند، بیان داشت: قطعا هیچ یک از این افراد اصلاح طلب نیستند، این‌ها افراد زرنگی هستند و می‌دانند که اصلاح طلبان عقیده‌ای به آخوند ندارند، ولی به هر حال باید عقیده‌شان را از خودشان پرسید.

وی درباره عقیده حزب مؤتلفه اسلامی درباره همکاری با رؤسای جمهور نیز خاطرنشان کرد: ما هر دولتی که منتخب مردم و مورد تنفید رهبر معظم انقلاب باشد را کمک کرده و حمایت می‌کنیم.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی درباره نقل قول برخی از افراد از امام راحل که می‌گویند امام امت با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بودند، خاطرنشان کرد: ممکن است افرادی درباره امام(ره) سخن بگویند ولی خود امام خمینی(ره) می‌فرمایند «هر چه از من صوت و نوشته است بپذیرید».

وی یادآور شد: هر فردی نیز این سخنان را بیان می‌کند با او دعوا نداریم، فقط از او می‌پرسیم در کدام سخنرانی و مراسم حضرت امام چنین سخنی بیان کرده اند؛ البته موضوع دیگر این است که چرا نباید مرگ بر آمریکا بگوییم، آمریکا یک ستمکاری است که امروز گروه‌های تروریستی همانند داعش، طالبان و النصره را به وجود آورده است، در تمام جنایات علیه مسلمانان حضور دارد، اگر فردی هم نخواست بگوید نگوید، ملت ما که مرگ بر آمریکا می‌گویند.

این فعال سیاسی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف حزب مؤتلفه اسلامی و جبهه پایداری نیز گفت: ما اختلافی نداریم، بلکه این‌ها احزابی هستند که کار می‌کنند؛ البته در مشترکات می‌توانیم با هم کار کنیم ولی در اختلافات می‌توانیم باهم تفاهم و گفت وگو داشته باشیم؛ اخیرا نیز با سران جبهه پایداری جلسه داشته‌ایم، از این‌رو اختلافاتی نداریم.

محور وحدت اصولگریان پس از رحلت آیت‌الله مهدوی کنی بر عهده چه کسی است، سؤال دیگر دانشجویان از بادامچیان بود که وی خاطرنشان کرد: محور اصولگریان ولایت فقیه است، اصل تمام اصول ما ولی عادل است، البته نبود آقای مهدوی ثلمه‌ای است ولی در عین حال در حال صحبت هستند و تقریبا در بحث‌های اخیر مسأله آیت‌الله موحدی کرمانی بیشتر مطرح شده است، البته باز هم محوریت جامعتین را نیز خواهند داشت.

برخی از دانشجویان همچنین سؤالی درباره دلایل انفعال اصولگریان نسبت به انتخابات و حوادث 88 مطرح کردند که قائم مقام مرکزی حزب مؤتلفه گفت: درباره فتنه گران نظر ما واحد است، فتنه مشخص است و کسی نمی‌تواند با آن همراه شود، افراد اشتباه می‌کنند که مرز خود را با فتنه مشخص نمی‌کنند، این یعنی ما با فتنه گران همراه هستیم، باید در این زمینه مرز خود را مشخص کنند.

وی ادامه داد: مسأله فتنه یک اعتراض انتخاباتی نبود، بلکه یک مسائل برنامه ریزی شده بود که در پشت پرده آن آمریکا قرار داشت؛ فتنه حتی اختلاف نظر سیاسی داخل کشور نیست، بلکه یک امر و توطئه استکباری آمریکا است و هر فردی بگوید من با فتنه همراه هستم خود اشتباه می‌کند.

بادامچیان خاطرنشان کرد: آقای عسگر اولادی نیز موضعی را گرفتند تا بلکه این‌ها نیز بازگشته و از ولی امر مسلمین طلب بخشش کنند؛ این‌ها کاری کردند که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و فرانسه را خوشحال کردند؛‌ این‌ها دشمنان خدا و اسلام را راضی و خوشحال کردند، این کار غلط است.

وی افزود: درباره وزارت علوم نیز آقای فرهادی موضع خود را با فتنه مشخص کرد و مجلس به او رأی داد ولی بقیه آقایان این کار را نکردند؛ ملت ما خود مقابل فتنه هستند و تنها یک گروه خاص سیاسی هستند که مشکلات خاص خود را دارند؛ این‌ها در انتخابات آینده نیز شکست می‌خورند.

عضو مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در این انتخابات نیز اصلاح طلبان برنده نشدند، نخست به سراغ خاتمی و سپس معین رفتند، در مرحله بعد نیز به سراغ عارف رفتند ولی ایشان نیز حاضر نشد بگوید که کاندیدای اصلاح طلبان است و آخر سر نیز ایشان را مجبور کردند که کنار برود، بعدش به سراغ آقای روحانی رفته و گفتند که ما برنده شدیم؛ در حالی که آقای روحانی به سبب بحث اعتدال و سابقه خود رأی آورد، اصلاح طلبان به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی ملت به موضوعات توجه ندارند.

 وی یادآور شد: آقای روحانی نیز به شما میدان داده است، از این ظرفیت باید برای اصلاح کارتان استفاده کنید، همانگونه که آقای عسگر اولادی به شما میدان داد، بیاید توبه و استغفار کنید، این دوتایی که آنجا هستند و تند تند می‌گویند که ما در حصر هستیم و محاکمه کنید، عیبی ندارد اگر محاکمه شوید و موارد جرم آقای موسوی و کروبی خوانده شود، می‌بینید که مجازات آنها اعدام است، این حرف‌ها شوخی بردار نیست.
 
بادامچیان بیان داشت: کسانی که عامل ایجاد آشوب در خیابان‌ها، بی حرمتی به محرم، کشته شدن و شهید شدن تعدادی از افراد شده‌اند مجازاتش اعدام است؛ این‌ها دوست دارند اعدام بشوند؟ اگر دلشان می‌خواهد که اعدام کنند، این‌‌ها قیافه می‌گیرند که ما را چرا در حصر نگه می‌دارید.

وی یادآور شد: تمام خونبهای این کشته شد‌گان و شهدا را باید آقای میرحسین موسوی و کروبی بدهند؛ این نتیجه اعمالشان است، ما قرار نیست کوتاه بیاییم، اصولگرایان نیز کوتاه نمی‌آیند، انفعالی در کار نیست بلکه مصلحت نظام است؛ در زمان بنی صدر نیز به سبب مصلحت نظام بود که اجازه دادند او از کشور خارج شود؛ نظام اسلامی ما نظام عقلانی و شرعی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره عدم ائتلاف اصولگرایان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و تلاشی که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در این باره داشتند، خاطرنشان کرد: درباره انتخابات ایشان برای وحدت کوشیدند، ولی در نهایت خود کاندیداها حاضر به وحدت نشدند.

 وی افزود: البته درباره آقای ولایتی خود اصولگرایان به سراغ ایشان رفته و گفتند که وظیفه حضور دارید، ولی آقای قالیباف خودشان احساس مسؤولیت کرده و باقی ماندند؛ حتی تلاش کردند که آقای ولایتی به نفع آقای قالیباف کنار بروند ولی میسر نشد.

 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: نظر آقای مصباح یزدی نیز درمرحله نخست این بود که اکنون دیگران زیاد موقعیت نداشته و هر یک از اصولگرایان رأی بیاورند کافی است، ولی پس از صحبت اعضای مؤتلفه گفتند که من تشکیلاتی نیستیم و اگر این‌گونه که شما می‌فرمایید حتما باید ائتلاف شود.

 بادامچیان در پاسخ به این پرسش که چرا اعضای حزب مؤتلفه اصولا سن بالا هستند، اظهار داشت: بر عکس تبلیغات منفی، بالای 50 درصد جمعیت حزب سن شان از 40 سال کمتر است، حتی یک بخش جوانان داریم، تمام هیأت اجرایی مؤتلفه جوان هستند، ولی در شورای مرکزی جوانان، میانسال و سن بالاها حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین