کد خبر: ۲۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳

حضور بیش از ۳ میلیون تبعه افغان در ایران

مدیرکل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حضور بیش از ۳ میلیون تبعه افغان در ایران بر لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت به منظور گسترش توافقات سیاسی و اقتصادی تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علیرضا رجایی در نخسیتن همایش بررسی مسائل دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پناهنده که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 3 میلیون تبعه افغان در ایران حضور دارند و این موضوع ظرفیت بزرگی برای گسترش توافقات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور است که امیدواریم این توافقات بیش از پیش تعمیق شود.

وی ادامه داد: سازوکاری در دولت جدید برای ارتقای سیستم آموزشی اتباع افغان در ایران طراحی شده که با روند آموزشی دانشجویان ایرانی یکسان است و این هدیه رئیس جمهور به اتباع افغان است.

مدیرکل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به سیاست‌های مثبت جمهوری اسلامی ایران در رأس آن مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور در خصوص ملت و دولت افغانستان، خاطرنشان کرد: تعمیق روابط و مناسبات بین ایران و افغانستان نباید تنها محدود به روابط میان دولت‌ها باشد ضمن اینکه در این بین لازم است به نقش سازمان‌های مردم نهاد نیز توجه شود.

رجایی تصریح کرد:‌ افغانستان شهدای بزرگی همچون احمد شاه مسعود دارد و تمام تلاش آنان با تشکیل حکومتی فراگیر و مستقل برای ملت افغانستان بود که این ویژگی‌های مشترک ایران و افغانستان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،در این برنامه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، سفیر افغانستان در ایران، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، استاندار قزوین و معاون سیاسی و امنیتی وی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان استانی و دانشجویان نیز حضور داشتند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین