کد خبر: ۲۷۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

تاکید وزارت خارجه آمریکا بر پایبندی ایران به تعهداتش

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ایران به تمام تعهداتش طبق برنامه اقدام مشترک عمل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به گزارشی که در آن ادعا شده بود ایران به تعهداتش طبق توافق اولیه ژنو و محدودیت‌های سازمان ملل عمل نمی‌کند، گفت: اجازه دهید کاملاً شفاف باشم، ایران به تمام تعهداتش طبق برنامه اقدام مشترک عمل کرده است و ما همچنان این را باور داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: من این گزارش را که درباره تهیه قطعات رآکتور آب سینگین اراک توسط ایران است دیده‌ام، اما این یک موضوع جدید نیست. ما رایزنی‌هایی با سازمان ملل و سازمان‌های دیگر درباره نگرانی‌هایمان داریم که به خاطر همین نگرانی‌ها تحریم‌هایی را اعمال کردیم. اما من تأکید می‌کنم که ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است و من نمی‌توانم جزئیات بیشتری درباره گفت‌وگوهایمان با سازمان ملل ارائه دهم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا جن ساکی تصریح کرد: ایرانی‌ها بارها تکرار کرده‌اند که گام‌هایی را برای پیشبرد برنامه‌شان برداشته‌اند و این دلیل اهمیت برنامه اقدام مشترک است چون موجب شده تا پیشرفت برنامه هسته‌ای آنها کند شده و بخش‌هایی از این برنامه به حالت تعلیق درآید.

وی افزود: واضح است که نه تنها آمریکا بلکه ابزارهای بین‌المللی دیگری در حال نظارت بر پایبندی ایران به تعهداتشان هستند و اگر تقلبی صورت می‌گرفت ما درباره آن گفت‌وگو می‌کردیم.

جن ساکی همچنین درباره زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5، گفت: هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده اما قصد داریم که آن را هرچه زودتر طی ماه جاری برگزار کنیم و به محض این‌که تاریخی تعیین شود من می توانم اطلاعات بیشتری درباره شرکت‌کنندگان دراین مذاکرات ارائه دهم.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد: ما در ارتباط نزدیک با شرکایمان در اسرائیل شامل بنیامین نتانیاهو نسخت وزیر آن و شرکای دیگرمان در جهان هستیم. وزیر امور خارجه و رئیس جمهور تأکید کردند که به دنبال یک توافق بد نیستند. اسرائیل هنوز یک شریک مهم برای ما است و ما موافقیم که نباید یک توافق بد انجام دهیم.

وی علاوه بر این گفت که دولت آمریکا گفت‌وگوهایی را با کنگره در خصوص مسائل مختلفی همچون ایران دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین