کد خبر: ۲۷۵۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

دیدار رییس‌جمهور با خانواده شهیدان خالقی‌پور و جانباز علی اوسط وکیلی+تصاویر

رییس جمهور شامگاه چهارشنبه به طور سرزده در منزل خانواده شهیدان خالقی پور حضور یافت و با پدر ، مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار و گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنان نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی پایان نزد خدای متعال خواهد داشت.

رییس جمهوری تصریح کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده های معزز آنان بویژه خانواده هایی که چند شهید تقدیم کرده اند هستند و می دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی شد.

روحانی افزود: مهم تر از هدیه کردن فرزندان در راه اسلام ، روحیه بلند خانواده شهداست که به راه و مسیری که برگزیدند افتخار می کنند و تردیدی در درست بودن اعتقادشان ندارند و امروز هم اگر خطری اسلام و انقلاب را تهدید کند،باز هم فرزندان خود را برای حفاظت از آرمانهایشان تقدیم خواهند کرد.


رییس جمهور با بیان اینکه امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم تصریح کرد: خانواده شهدا معلمان ما هستند و برای ما افتخار است که در خدمت خانواده شهدا باشیم.

در این دیدار پدر شهیدان خالقی پور با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و فرزندانش گفت : ما خانواده شهدا پای کار انقلاب هستیم و در راه اسلام و انقلاب هراندازه که لازم باشد جانفشانی خواهیم کرد.

وی با بیان این بیت از فردوسی که «اگر همه سر به سر تن به کشتن دهیم – از آن به که کشور به دشمن دهیم»، گفت: ما به مسیری که در راه اسلام برگزیدیم و تقدیم فرزندانمان در راه اسلام و انقلاب افتخار می کنیم.

لازم به ذکر است، اولین شهید این خانواده شهید داود خالقی پور متولد1344 درسال1362 طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید ٬ دو شهید دیگر این خانواده رسول و علیرضا متولدین 1346 و 1350 بطور همزمان در سال1367 در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه زید درجنوب کشور انجام شد در کنار یکدیگر به فیض شهادت نائل آمدند.

رییس جمهوری در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس‌جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود به خانواده شهیدان خالقی پور اهدا کرد.

دیدار سرزده رییس جمهوری با جانباز علی اوسط وکیلی

رییس جمهوری در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت ابااعبدالله الحسین(ع) به دیدار علی اوسط وکیلی جانباز روشندل 70 درصد رفت و در فضایی صمیمی و معنوی با وی به گفت و گو نشست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در این دیدار سرزده خطاب به این جانباز جنگ تحمیلی گفت: شما کار بسیار بزرگی انجام دادید و بینایی خود را در راه خدا از دست دادید که خداوند به شما در دنیا و آخرت اجر خواهد داد.

وی با بیان اینکه انشاءالله دولت لیاقت خدمتگزاری خانواده جانبازان و شهدا را داشته باشد، یادآور شد: اجر هر کاری به نیت آن عمل است و نیت از خود عمل بالاتر است.

رییس جمهوری ادامه داد: این صبر و تحمل شما همراه اجر خواهد بود و خانواده شما نیز در این اجر سهیم و شریک هستند.

روحانی در پایان در خصوص مذاکرات هسته ای با بیان اینکه ما در چارچوب اصول نظام حرکت کرده و از این راه دست بر نخواهیم داشت، گفت: راه ما در مذاکرات اگر چه دشوار است چراکه به دشمنان ملت نمی توان اعتماد کرد و امروز طرف های غربی از روی ناچاری به پای میز مذاکره آمده اند، اما در این راه پرپیچ و خم با تلاش مضاعف به اهداف خود خواهیم رسید.


لازم به ذکر است این جانباز سرافراز در سال 62 در عملیات خیبر بینایی خود را از دست داد و به درجه جانبازی نائل آمد.

دکتر روحانی در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود به این جانباز سرافراز دفاع مقدس اهدا کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
وکیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
0
باتشکر از جانبازان محترم مخصوصا پدر بزرگ عزیزم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین