کد خبر: ۲۷۵۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶

شمخانی: حاشیه اروندرود از دفاعی به رفاهی تغییر وضعیت می‌دهد

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: حاشیه اروندرود با برداشتن دژ دفاعی خاکی مینوشهر از دفاعی به رفاهی تغییر وضعیت می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، آیین برداشتن دژ دفاعی مینوشهر استان خوزستان، روز جمعه با حضور 'علی شمخانی' دبیر شورای عالی امنیت ملی و 'اکبر ترکان' دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

شمخانی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران رسانه های محلی گفت: افزوده شدن آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد در راستای توسعه یکی از تصمیم های دولت یازدهم در خصوص رونق استان خوزستان بود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان بویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر در جنگ تحمیلی آسیب های زیادی دید، افزود: دولت نیز تصمیم هایی در سفر استانی خود به این استان در راستای رونق همه جانبه آن اتخاذ کرد.

شمخانی با بیان تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور، افزود: براساس تصمیم دولت، دژ دفاعی اروندرود بویژه در مینوشهر برداشته می شود و با برداشته شدن آن با همکاری قرارگاه کربلا، زمینه رونق این منطقه نیز هموار می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: این دژ به شکل هندسی شده از وضعیت دفاعی به وضعیت رفاهی تبدیل می شود و اجرای آن نیز منوط به تامین امنیت در اروندرود بود که این مهم محقق شده است.

شمخانی اضافه کرد: 13 کیلومتر از این دژ دفاعی ظرف مدت سه ماه برداشته می شود و بوستان، مجموعه رفاهی و جاده ساحلی در آن ساخته می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی از این اقدام به عنوان کار بزرگ پس از خاتمه جنگ تحمیلی یاد کرد و ادامه داد: از این پس یکی از موانع توسعه ای در منطقه (وجود دژ خاکی) رفع شده و مردم نیز شیرینی این کار را با اجرای طرح های رفاهی و عمرانی خواهند چشید.

دژ خاکی دفاعی اروندرود در برخی از مناطق شهرستان آبادان برداشته شده است و در مینوشهر نیز 13 کیلومتر آن برداشته شده و در فازهای بعدی نیز مابقی آن برداشته می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه کشور روز جمعه همچنین با حضور در مرز شلمچه خوزستان، از روند خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات دیدن کردند.

شمخانی و ترکان در این بازدید در گفت گو با جمعی از زائران و مسوولان، روند تردد زائران از این مرز را بررسی کردند.

همچنین در نشست مشترکی با حضور مسوولان مرزی، مشکلات و کاستی های پیش روی تردد زائران بررسی و دستورات لازم در خصوص سرعت بخشی و بهبود کیفیت خدمت به زائران صادر شد.

دژ خاکی از سال 1367 برای جلوگیری از ورود نیروهای عراقی به طول 13 کیلومتر در ساحل رودخانه اروند احداث شده و اکنون مشکلات زیادی را برای گردشگران و صیادان منطقه ایجاد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین