کد خبر: ۲۷۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

جزئیاتی از حادثه گروگانگیری در سیدنی استرالیا/ گروگان ها آزاد شدند

ماجرای گروگانگیری در سیدنی استرالیا پس از 15 ساعت با حمله ماموران امنیتی و آزاد سازی گروگان ها که آمار دقیقی در این زمینه اعلام نشده است، پایان یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این شهر از زمان آغاز این گروگانگیری شاهد حضور صدها مامور ویژه و مسلح بود و در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش منابع خبری، با حمله ماموران پلیس به رستوران محل گروگانگیری، چندین گروگان باقی مانده در این مکان آزاد شدند که دو تن از آنها در جریان عملیات ماموران زخمی شده بودند. 

هنوز از سرنوشت گروگانگیر که ادعا شده فردی پناهنده با تابعیت ایرانی - استرالیایی با سوابق مجرمانه بوده ، اطلاعاتی منتشر نشده است. 

گزارش شده بود که عامل این اقدام از پلیس استرالیا خواسته بودد که پرچم گروه تروریستی تکفیری داعش را در اختیارش قرار دهد.

همچنین گزارش های در برگیرنده این ادعاست که گروگانگیر یک ایرانی است که با حمایت دولت استرالیا توانسته پناهندگی بگیرد و در حالیکه ده ها اتهام قضایی خشن داشته به قید وثیقه آزاد، شده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی فرد مسلحی که چند نفر را در کافه ای در شهر سیدنی استرالیا گروگان گرفته بود، به اتهام ارتکاب تخلفاتی با قید ضمانت آزاد است. 

براساس این گزارش، وکیل سابق فرد گروگانگیر با نام 'مان هارون مونس' که در استرالیا پناهندگی سیاسی گرفته، گفت که وی این عملیات را به تنهایی انجام داده است. 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقام پلیس استرالیا از سیدنی گزارش داد: این مهاجر به تجاوز جنسی متهم و به ارسال نامه های نفرت انگیز به خانواده های سربازان استرالیایی کشته شده در آنسوی مرز متهم است.

این فرد که به دلیل ارتکاب یک سری تخلفات خشونت بار از جمله همدستی در قتل همسر سابق خود با قرار وثیقه آزاد است، همچنین با اتهام بیش از 40 فقره اتهام جنسی و اعمال غیراخلاقی روبه رو و گروگانگیری هم به آن اضافه شده است. 

 شبکه های خبری با انتشار گزارش هایی در باره حادثه معما گونه گروگانگیری در شهر سیدنی استرالیا که لحظاتی پیش با حمله ماموران پایان یافت، ادعا کردند که گروگانگیر یک پناهنده با تابعیت ایرانی - استرالیایی با پرونده های متعدد جنایی در محاکم قضایی و پلیس استرالیا است.

منابع خبری در گزارش های خود از این حادثه گروگانگیری گفتند: فرد مسلح که چند نفر را در کافه ای در شهر سیدنی استرالیا گروگان گرفته بود، یک پناهنده ایرانی است که دارای سوابق مجرمانه در استرالیا می باشد.

وکیل سابق فرد گروگانگیر با نام 'مان هارون مونس' که در استرالیا پناهندگی سیاسی دریافت کرده است ، گفت که وی این عملیات را به تنهایی انجام داده است. 

در این ماجرا ، یک پرچم سیاه رنگ شبیه پرچم گروه تروریستی داعش در پنجره کافه به نمایش درآمده و هنوز تعداد گروگان های در این کافه، مشخص نیست. 

به گزارش ایرنا، منابع خبری می افزایند: فرد مسلح از 3 تن از گروگان ها برای انتقال خواسته های خود استفاده کرده و آنها در کنار پرچم سیاه رنگی قرار داده و مجبورشان کرده بود مقابل دوربین حرف بزنند. 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقام پلیس استرالیا از سیدنی گزارش داد: یک پناهنده که به تجاوز جنسی متهم و به ارسال نامه های نفرت انگیز به خانواده های سربازان استرالیایی کشته شده در آنسوی مرز متهم است، فرد مسلحی است که تعداد نامشخصی را در یک کافه در سیدنی به گروگان گرفت. 

شبکه خبری ای بی سی نیز گزارش داد: این فرد مان هارون مونس معرفی شده که به دلیل ارتکاب یک سری تخلفات خشونت بار از جمله همدستی در قتل همسر سابق خود با قرار وثیقه آزاد شده بود. 

وی همچنین با بیش از 40 فقره اتهام جنسی و اعمال غیراخلاقی روبه رو است. 

منابع خبری در ادامه گزارش های خود افزودند: نیروهای پلیس با حمله به کافه ، همه 30 گروگانها را آزاد کرده است و گفته شده حداقل دو نفر از گروگان ها زخمی شدند.

برخی منابع خبری نیز لحظاتی پیش از کشته شدن گروگانگیر و یک گروگان در جریان آزادسازی گروگان ها از سوی پلیس خبر دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین