کد خبر: ۲۷۵۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۸

مصباحی مقدم: به جای خودروهای 6 میلیاردی خودروهای 100 میلیونی وارد شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به جای واردات خودروهای لوکس 5-6 میلیارد تومانی خودروهای در کلاس متوسط در رنج قیمت 80 تا 100 میلیون تومان وارد شود تا خودروسازان داخلی مجبور به بهبود کیفیت صنعت خودروسازی کشور شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در همایش عبور از تحریم‌های بانکی گفت: واردات کشور در سال گذشته بالغ بر 47 میلیارد دلار بود که براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی حدود 85 درصد از واردات ترکیبی از کالاهای سرمایه‌ای، مواد اولیه و واسطه‌ای بود و بقیه واردات کالاهای نهایی بود. در حالی که بخش قابل ملاحظه‌ای از کالاهای واسطه‌ای و نهایی را می‌توان در داخل تولید کنیم. به طور مثال تولید 14 میلیون تن گندم در برخی سال‌ها اتفاق افتاد ولی به دلیل سوءمدیریت‌ها این ارقام به شدت کاهش یافت.

وی ادامه داد: در برخی سال‌ها قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از نرخ‌های جهانی بود؛ به همین دلیل تولیدکنندگان گندم داخلی تولیداتشان را به جای دولت به خریداران عراقی، خریداران غیردولتی و گاوداران فروختند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری با اصلاح نرخ تضمینی خرید گندم در حالی ذخیره سازی گندم است و در عین حال در پی واردات هفت میلیون تن گندم با هزینه دو و نیم میلیارد دلار است. باید خروج این حجم از ارز را گرفت و این نمی‌شود مگر از طریق مدیریت تقاضا برای ارز.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین