کد خبر: ۲۷۵۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

سلاح جدید داعش/تصاویر

ظاهر این زره پوش مانند حیوان خارپشت طراحی شده و نیروهای عراقی با سلاح متعارف، مانند موشک یا کلاشینکف قادر نیستند آن را منهدم کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابنا: منابع خبری در گزارشی از رویکرد نظامی جدید گروه تروریستی داعش در برابر نیروهای عراقی خبر دادند.

بر این اساس، داعش از تانکرهای بزرگ و بشکه‌های مواد منفجره آتش زا که بمب‌گذاران انتحاری آن‌ها را هدایت می‌کنند استفاده می‌کند.

در سلاح جدید داعش، تانکرهای مجهز به مواد منفجره از چهار طرف با ورق‌های آهنی به صورت مستطیل پوشانده می‌شود و به شکل یک خودروی زره پوش در می‌آید. سپس فاصله میان بشکه‌های مواد منفجر را با شن و ماسه و گوی فلزی پر می‌کنند.

راننده یا بمب‌گذار انتحاری این زره پوش مملو از مواد منفجره، قادر است که از دریچه‌های مخصوص قسمت جلوی آن مسیر خود را تشخیص دهد و به هدف مورد نظر نزدیک شود.

او برای هدف گیری دقیق از طریق دستگاه بی‌سیم از شخص دیگری در اتاق کنترل عملیات «هدایت کننده» کمک می‌گیرد.

به گفته ناظران نظامی، ظاهر این زره پوش مانند حیوان خارپشت طراحی شده و نیروهای عراقی با سلاح متعارف، مانند موشک یا کلاشینکف قادر نیستند آن را منهدم کنند.

این خودرو تنها با بمباران جنگنده‌ها و از طریق موشک‌های هدایت شده هواپیما‌ها منهدم می‌شود.

هر یک از این زره پوش‌ها با ۱۰ بشکه مواد منفجره مجهز شده، به طوری که وقتی منفجر می‌شود صدای انفجار آن تا ۳۰ کیلومتری اطراف هدف به وضوح شنیده می‌شود.

به نظر می‌رسد این قبیل اقدامات داعش رویه‌ای جدید و جنگ روانی است که پس از شکست‌های متعدد در مقابله با نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی متحمل شده است.














بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین