کد خبر: ۲۷۵۹۰۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
اهداف خطرناکی که جریان انحرافی دنبال می‌کند

زیباکلام: صحبت‌های مشاور احمدی‌نژاد درباره حصر غیرقانونی است

زیباکلام درباره نامه محمدعلی رامین به روحانی و تاکید بر اینکه اگر از محصوران رفع حصر شود، ترور خواهند شد به «آفتاب» می‌گوید: آقای رامین در این صحبت در واقع کاری را که اصلا قانونی نیست توجیه می‌کنند. اول اینکه اگر آقای روحانی یا هر مسئول دیگری این تصمیم را در شورای عالی امنیت ملی گرفته بوده که این افراد در حصر باشند، مبنای تصمیم‌گیری این نبوده که ظرف دو یا پنج سال آینده یا تا آخر عمر در حصر باشند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: صادق زیباکلام درباره نامه رامین به رئیس‌جمهور به «آفتاب» می‌گوید: جدا از ملاحظات دیگر، آنچه که آقای رامین در این نامه مطرح می‌کنند این است که در این یکصد سال که صحبت از مشروطه، قانون اساسی و قانونگذاری شده، همه شوخی بوده است.
 
به گزارش آفتاب، اظهارات جدید اعضای حلقه انحرافی در قبال آزادسازی احتمالی محصوران وقایع 88، نشان می‌‌دهد که این جریان اهداف خطرناکی را در این‌باره دنبال می‌کنند. محمدعلی رامین مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روحانی هشدار داده: "تا زمانی که این افراد (محصوران وقایع 88) تحت نظر و مراقبت امنیتی هستند، امکان ترور آنها توسط عوامل بیگانه وجود ندارد، اما اگر رها شوند و در اختیار دوست نمایان مکار قرار بگیرند، چه کسی "فتنه ترور” آن‌ها را مهار خواهد کرد؟" این نامه در حالی منتشر می‌شود که در روزهای اخیر احمدی‌نژاد و حلقه نزدیکان او پرجنب‌وجوش‌تر جلوه می‌کنند. صادق زیباکلام هرچند که دوران احمدی‌نژاد را تمام‌شده می‌داند اما منکر تلاش وی برای بازگشت به قدرت نمی‌شود.

زیباکلام درباره نامه محمدعلی رامین به روحانی و تاکید بر اینکه اگر از محصوران رفع حصر شود، ترور خواهند شد به «آفتاب» می‌گوید: «آقای رامین در این صحبت در واقع کاری را که اصلا قانونی نیست توجیه می‌کنند. اول اینکه اگر آقای روحانی یا هر مسئول دیگری این تصمیم را در شورای عالی امنیت ملی گرفته بوده که این افراد در حصر باشند، مبنای تصمیم‌گیری این نبوده که ظرف دو یا پنج سال آینده یا تا آخر عمر در حصر باشند. تصمیمی که عقلا و منطقا گرفته‌شده این بوده که این افراد مدت زمانی را در حصر بمانند تا مقداری جو آرام شود و نظام به اوضاع مسلط شود سپس آنها را آزاد کنند.»

این تحلیلگر سیاسی به روند نگهداری محصوران اشاره و تاکید می‌کند: «فرض کنید که به این شکل نبوده و نیت این بوده که این افراد تا آخر عمر در حصر بمانند. خوب این خلاف قانون است. زیرا اگر شما قصد دارید فردی را زندانی و ... یا در حصر خانگی قرار دهید باید یک دادگاه قانونی این رای را صادر کند. این امکان ندارد که مطرح کنند تصمیم گرفتیم بنابرمقتضیاتی این افراد فعلا در حصر باقی بمانند.»

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران توضیح می‌دهد: «در گذشته مخالفان خود را در حبس و حصر نگه می‌داشتند اما ما در کشور قانون اساسی، قوه قضاییه و دادگستری داریم. قانونگذاری یک‌صد سال است که در کشور ما به‌وجود آمده است. چگونه می‌توان سه نفر را بدون اینکه محاکمه شوند، جرم و اتهام آنها مشخص شود و حتی بتوانند از خود دفاع کنند در حصر نگه داشت.»

زیباکلام برداشت خود از نامه منتشر شده رامین را اینگونه عنوان می‌کند: «جدا از ملاحظات دیگر آنچه که آقای رامین مطرح می‌کنند این است که در این یکصدسال که صحبت از مشروطه، قانون اساسی و قانونگذاری شده اینها همه شوخی بوده است.»
 
رامین در نامه مذکور خطاب به روحانی آورده است: "آیا به عنوان یک شخصیت امنیتی، احتمال نمی‌دهید که با فرض "رفع حصر بدون توبه، حتی اگر خود مجرمان قصد ادامه خیانت نداشته باشند، کسانی "دوست نما" در قالب حمایت از آنها، انواع بلواها را به نام حمایت از اشرار ۸۸ طراحی و اجرا کنند؟... برای مقابله با ... مداخله آمریکا، نظام مجبور خواهد شد، پس از پنج سال صبروتحمل، قوه قضاییه را به محاکمه و اعدام این خائنان فرا بخواند؟ آیا با مبانی حقوقی و شرعی خودتان، هرکدام از این سران فتنه به چندین بار اعدام محکوم نخواهند شد؟ آیا مدارای کنونی نظام و مراقبت‌های همه‌جانبه از آنها بهتر از اعدام این ها نیست؟ مصلحت را شما در کدام راه می‌بینید؟"

زیباکلام در واکنش به این صحبت‌ها مطرح می‌کند: «به نظر من آن کسی که قرار است برای این افراد حکم اعدام صادر کند، ابتدا باید بگوید که اصلا جرم این افراد چیست؟ و بعد هم بگوید که براساس کدام قانون این افراد را به اعدام محکوم می‌کند؟»

او ادامه می‌دهد: «این صحبتی‌های آقای رامین هم غیرقانونی است. ایشان مطرح کرده چون دادگاه این افراد را به اعدام محکوم می‌کند پس بهتر است که فعلا محاکمه نشوند. این هم خلاف قانون است. چون اگر این افراد جرمی مرتکب شده‌اند باید محاکمه شوند.»

زیباکلام درباره نگارش نامه به‌وسیله رامین می‌گوید: «ایشان در مقطعی با آقای احمدی‌نژاد بوده است. حالا چون ستاره بخت و اقبال آقای احمدی‌نژاد را رو به افول و تمام‌شده می‌دانند؛ قصد دارند، خود را از وی جدا نشان دهند و به طرف اصولگرایان بیایند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تحرکات اخیر نزدیکان احمدی‌نژاد معتقد است: «من فکر می‌کنم صورت مسئله روشن است. اگر آقای روحانی تا حدودی بتواند موفق شود به خصوص در مسئله هسته‌ای، هیچ شانسی نه برای آقای احمدی‌نژاد، نه برای مشایی، نه اصولگرایان تندرو و نه حتی اصولگرایان میانه‌رو باقی نمی‌ماند. اما اگر آقای روحانی موفق نشود دیگران باید خیلی جدی به فکر بازگشت به قدرت باشند.»

زیباکلام درباره تلاش برای بازگشت به قدرت احمدی‌نژاد و نزدیکان او می‌گوید: «مسلم است که قدرت چیزی نیست که آدمها بتوانند به راحتی از آن بگذرند. بنابراین تا زمانی که احتمال رسیدن به قدرت وجود دارد هم آقای احمدی‌نژاد، هم اصولگرایان دیگر تلاش خود را می‌کنند تا به قدرت باز گردند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
129
27
قدرت چیه آقا این آقایان خدمتگزار بی‌منت ملت‌اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
21
161
اقای رامین حناتون پیش مردم رنگی نداره مردم خوب شما و اطرافیانتون را میشناسند
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
28
148
با دکتر زیبا کلام موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
11
114
مسلم است که قدرت چیزی نیست که آدمها بتوانند به راحتی از آن بگذرند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
15
70
اقای رامین اقای مردم مردم از وضعیت شما خبر دارند
سجاد
|
United States of America
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
25
78
واقعا همیشه عقلانیس حرفای زیبای زیبا کلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
13
39
آقای رامین آلمانی هم خوب بلد هستند
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
14
30
وقتی این مطالب را خواندم یاد دعواهای دوران کودکی ام افتادم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین