کد خبر: ۲۷۶۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
محمد هاشمی در گفت‌‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

اظهارات سیدمحمد خامنه‌ای، توهین و وارونه‌جلوه‌دادن تاریخ است

محمد هاشمی در واکنش به ادعاهای سید محمدخامنه‌ای و پاسخ دفتر آیت‌الله هاشمی به این اظهارات به خبرنگار «آفتاب» گفت: حمله به امام و زیرسوال‌بردن اسلام و انقلاب ضمن اینکه ظلم بزرگی به کشور اسلام و انقلاب است، گناه بزرگی هم محسوب می‌شود. زمانی که نوشته‌های آقای سید محمد خامنه‌ای را با مطلب آقای طباطبایی مقایسه می‌کنیم نه تنها ایشان تاریخ را تحریف کرده بلکه تاریخ را وارونه جلوه داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: محمد هاشمی‌، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخیر سید محمد خامنه‌ای درباره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: در این برهه از زمان که کشور بیشترین نیاز را به وحدت همه نیروها دارد، این نوع مطالب تاثیر منفی دارد.

به گزارش آفتاب، هفته گذشته نشریه رمز عبور نزدیک به جریان انحرافی مصاحبه‌ای با سید محمد خامنه‌ای منتشر کرد که وی درباره جریان مک‌فارلین و عملکرد آیت‌الله هاشمی مطالبی عنوان کرد که بازتاب زیادی در رسانه‌های کشور داشت. علاوه‌بر واکنش‌هایی که شخصیت‌های مختلف به این موضوع داشته‌اند، دفتر آیت‌الله هاشمی نیز در اعتراض به این مصاحبه، بیانیه‌ای منتشر کرده است.

محمد هاشمی در واکنش به ادعاهای سید محمدخامنه‌ای و پاسخ دفتر آیت‌الله هاشمی به این اظهارات به خبرنگار «آفتاب» گفت: حمله به امام و زیرسوال‌بردن اسلام و انقلاب ضمن اینکه ظلم بزرگی به کشور اسلام و انقلاب است،  گناه بزرگی هم محسوب می‌شود. دشمن هم می‌تواند از آن سوء‌استفاده کند و سوء‌استفاده هم خواهد کرد. شاید حتی در این موقعیت وظیفه مدعی‌العموم باشد که چنین مواردی را رسیدگی کند.

وی افزود: متاسفانه در این مطلب تنها توهین به ساحت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صورت نگرفته است بلکه به حضرت امام(ره)، آیت‌الله شهید بهشتی، حتی مقام معظم رهبری در آن زمان و به یاران و بیت امام توهین شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت که در اینجا هدف تنها آیت‌الله هاشمی بوده‌اند، تصریح کرد: بیشتر هدف انقلاب اسلامی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و نظام جمهوری اسلامی  است. البته نسبت به آقای هاشمی هم اتهامات نادرستی وارد شده و بدتر از آن به امام(ره) تهمت زده‌اند، آن هم تهمت‌هایی که دشمنان انقلاب هم تا به حال چنین چیزهایی را نگفته‌اند.

این فعال سیاسی عنوان می‌کند: به هر حال باید دید که در بیان این مطالب هدف چه کسانی بوده‌اند؟ هدف تنها آقای هاشمی نبوده، مجموعه‌ای مدنظر بوده است. این که منشا این کار چیست؟ دست خارجی پشت کار است یا انگیزه‌ها و نارضایتی‌های شخصی وجود دارد. من از این موارد اطلاع ندارم باید از خود گوینده این مطلب سوال کنید.

هاشمی ادامه داد: از نظر دامنه توهین و اساعه ادب این صحبت‌ها بیش از حد آقای هاشمی است؛ یعنی مجموعه وسیعی را به صراحت مورد توهین قرار داده است.

وی درباره  روایت سیدمحمد خامنه‌ای از ماجرای مک فارلین به «آفتاب» می‌‌گوید: واقعیت‌ها خیلی با صحبت‌های ایشان متفاوت است. متنی را حضرت آیت‌الله سید مهدی طباطبایی که استاد اخلاق هستند و در آن زمان عضو کمیسیون سوال در مجلس هم بوده‌اند، در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند. این صحبت‌ها مستند است، ایشان اسناد و مدارک در این زمینه را ارئه کرده‌اند. زمانی که نوشته‌های آقای سید محمد خامنه‌ای را با مطلب آقای طباطبایی مقایسه می‌کنیم نه تنها ایشان تاریخ را تحریف کرده بلکه تاریخ را وارونه جلوه داده است. موضوع چیزی بوده و ایشان چیز دیگری را بیان کرده است.

او مطرح می‌کند: اگر به نوشته آقای طباطبایی دقت کنید زمانی موضوع تحریف تاریخ است اما زمانی دیگر تاریخ را وارونه نشان می‌دهند. مطالب با واقعیت‌ها و اصل موضوع مغایر است. لابه‌لای آن اتهامات و توهین‌هایی هم وارد کرد‌ه‌اند.

هاشمی تاکید می‌کند: من از بیان این توهین‌ها هم شرم دارم. در آن زمان که من در صدا و سیما بودم و گاهی به خدمت حضرت امام(ره) می‌رسیدم. بعضی مطالب را که درباره اشخاص سوال می‌پرسیدیم، ایشان می‌فرمودند که نقل گناه هم گناه است. می‌فرمودند برای فرد مسلمان و مومن اگر گناهی را انتشار دهد و بیان کند نقل آن هم گناه است. به همین منظور من توهین‌های این افراد را بیان نمی‌کنم.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت سیاسی کشور و تاکید به نیاز وحدت ملی، عنوان می‌کند: در این زمان که کشور بیشترین نیاز را به وحدت همه نیروها دارد، این نوع مطالب تاثیر منفی دارد. دشمن می‌تواند از آن سوء‌استفاده کند و سوء‌استفاده هم خواهد کرد. اینکه چرا گوینده و انتشاردهنده در این موقعیت به بیان این مطالب می‌پردازند این را باید از خودشان پرسید. من نمی‌توانم تعیین تکلیف کنم. وظیفه من هم نیست.

این فعال سیاسی در پایان گفت: شاید حتی در این موقعیت وظیفه مدعی‌العموم باشد که چنین مواردی را رسیدگی کند. چون ما در گذشته موارد بسیار خفیف و کوچکی را شاهد بوده‌ایم که اگر کسانی مطرح یا توهین کرده‌اند؛ مدعی‌العموم به عنوان تشویش اذهان عمومی، با آنها برخورد کرده است. این وظیفه مدعی‌العموم است که تصمیم بگیرد در این موقعیت چه تصمیم گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین