کد خبر: ۲۷۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

چند خبر کوتاه از رادیو سلامت

رادیو سلامت در برنامه های روز پنجشنبه و جمعه (فردا و پس فردا) خود مطالبی را مانند نقش افزایش اطلاعات حوزه سلامت در کیفیت زندگی ، رقیق کننده های خون و بررسی علل گرایش به رمال ها برای درمان به شنوندگان ارایه می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اهم برنامه های این رادیو به شرح زیر است:

عشق سرعت در صبح و زندگی رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت، 27 آذر ماه در برنامه «صبح و زندگی» به بررسی موضوع «عشق سرعت» می پردازد.

در بسیاری از تبلیغ هایی که در حوزه هشدار در مورد عدم رعایت امنیت حین رانندگی ساخته می شود، اغلب، تمرکز بر این گذاشته می شود که چه خطراتی فرد خاطی را تهدید می کند. به عنوان مثال نشان داده می شود شما با رانندگی با سرعت بالا، زندگی و سلامتی خود و سرنشینان را به خطر می اندازید.

برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» به تهیه کنندگی فرانک ترابی و گویندگی مصطفی مصطفوی کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که روز پنجشنبه با حضور سرهنگ عین الله جهانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به این سوال که شما در حال حاضر سرعتتان چند است؟، پاسخ می دهد. همچنین در این برنامه با جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص نصب هشدار دهنده های گاز منوکسیدکربن در تهران گفتگوی تلفنی انجام می شود.

گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی» از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 7:10 به مدت 80 دقیقه از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش نشاط و آرامش می شود.


رقیق کننده های خون را بشناسیم

برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت، 27 آذر ماه، با موضوع رقیق کننده های خون بر روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.

برنامه «فراسو» کاری گروه سلامت جسم و پیشگیری شبکه رادیویی سلامت است که هر روز به یکی از حوزه های سلامت جسم و سبک زندگی اختصاص دارد. این برنامه 30 دقیقه ای روز پنجشنبه با حضور دکتر قارونی، متخصص قلب و عروق به موضوع رقیق کننده های خون می پردازد.

در برنامه فراسو هر روز از یکی از پزشکان متخصص در زمینه های پزشکی دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ دهند و راهکارهای مناسب را ارائه می دهند.

یادآور می شود، این برنامه شنبه تا پنچشنبه از ساعت 8:30 از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.


نقش افزایش اطلاعات حوزه سلامت در کیفیت زندگی

برنامه رادیویی «عصرتون سلامت» 27 آذر ماه، با موضوع نقش افزایش اطلاعات حوزه سلامت در کیفیت زندگی از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.

برنامه «عصرتون سلامت» به تهیه کنندگی فریدون ارکانی کاری از گروه سلامت و تفریحات رادیو سلامت، است که روز پنجشنبه با حضور دکتر فربد فدایی، روان شناس از ساعت 17 به مدت 100 دقیقه موضوع نقش افزایش اطلاعات حوزه سلامت در کیفیت زندگی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

یادآور می شود، برنامه رادیویی «عصرتون سلامت» کاری از گروه سلامت و تفریحات رادیو سلامت است که پنجشنبه هر هفته با حضور کارشناسان مذهبی، روان شناسان و بخش های متعددی چون لطیفه، گزارش، موسیقی، مصاحبه، و .. از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.


 بررسی علل گرایش به رمال ها برای درمان

شبکه رادیویی سلامت در برنامه «فردای بهتر» 27 آذر ماه به بررسی علل گرایش افراد به رمال ها جهت امور درمانی می پردازد.

برنامه «فردای بهتر» به تهیه کنندگی شهرام زین العابدین کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری رادیو سلامت است که پنجشنبه از ساعت 20 با موضوع علل گرایش افراد به رمال ها جهت امور درمانی از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.

از جمله میهمانان این برنامه می توان به حجت الاسلام مقیمی، قائم مقام معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، دکتر علی آذین، متخصص روان شناسی اجتماعی و دکتر سهند ریاضی اصفهانی، پژوهشگر مرکز تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

یادآور می شود، برنامه «فردای بهتر» با اجرای فاطمه شهبازی روزهای پنجشنبه هر هفته از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.


ذهن سالم در نقطه سرخطِ رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت در برنامه «نقطه سر خط» 28 آذر ماه به بررسی موضوع ذهن سالم می پردازد.

«نقطه سرخط» عنوان برنامه ای شاد و مفرح از گروه سلامت معنوی و سبک زندگی سالم این شبکه رادیویی است که جمعه با حضور دکتر مریم فرضی، روان شناس به این سوال که این روزها چه چیزی بیشتر ذهن شما را مشغول کرده است؟، پاسخ می دهد.

یادآور می شود،برنامه «نقطه سرخط» جمعه ها به تهیه کنندگی محسن کریمی از ساعت 8:30 تا 10 از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.


امنیت شغلی در کوچه سلامت پلاک 102

برنامه «کوچه سلامت پلاک 102» رادیو سلامت 28 آذر ماه با موضوع امنیت شغلی تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برنامه «کوچه سلامت پلاک 102» به تهیه کنندگی بهرام رحمانی و گویندگی مصطفی مصطفوی، جمعه 28 آذر از ساعت 10:30 به مدت 90 دقیقه موضوع امنیت شغلی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد که در بخش «مطب آقای دکتر»، دکتر حسنی، مدرس دانشگاه به این سوال که ما چقدر در امنیت شغلی خودمان نقش داریم؟، پاسخ می دهد.

این برنامه به سردبیری فیروزه آدابی کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که از بخش های چون دکه سلامت، کوچه فرعی، گلبرگ، بفرمایید خوش آمدید و موزیک زنده تشکیل تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

گفتنی است، شنوندگان می توانند برنامه های رادیو سلامت را روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز بشنوند.


نوع دوستی روی موج تندرستی

برنامه «بفرمایید سیب» شبکه رادیویی سلامت، 28 آذر ماه با موضوع نوع دوستی از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.

برنامه «بفرمایید سیب» به تهیه کنندگی فریدون ارکانی کاری از گروه سلامت و تفریحات رادیو سلامت، یک مجله کاملاً تفریحی و سرگرم کننده با محوریت سلامت است که جمعه هر هفته به یکی از موضوعات حوزه سلامت می پردازد.

این برنامه جمعه با حضور رضا شاه محمدی، کارشناس مذهبی بررسی موضوع وقف در سلامت می پردازد. ارتقای آگاهی مخاطبان در حوزه سلامت و در راستای ایجاد نشاط و امید بخشی به مخاطبان هدف اصلی برنامه «بفرمایید سیب» است.

یادآور می شود، این برنامه شامل بخش های متنوعی همچون میکروفن مخفی، کمی حواستان را جمع کنید، گزارش، قصه های مداد رنگی، لیلی و مجنون، هنر آزاد و سیب نقره ای بوده و از ساعت 16:30 به مدت 130دقیقه از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.


تلاش برای گسترش فرهنگ وقف در عرصه سلامت

برنامه «افق روشن» رادیو سلامت، 29 آذر ماه، موضوع «فرهنگ وقف در عرصه سلامت» را روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز می برد.

در برنامه «افق روشن» این شبکه رادیویی، شنبه، سید هاشم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و دکتر محمد هادی ایازی، قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت از ساعت 9:05 به بررسی موضوع تلاش برای گسترش فرهنگ وقف در عرصه سلامت می پردازد. 

یادآور می شود، برنامه «افق روشن» به سردبیری فاطمه شهبازی کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت روزهای شنبه به موضوعات زیست محیطی، دوشنبه ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.


گذشت در خیابان بهبودی رادیو سلامت

برنامه رادیویی «خیابان بهبودی»، 29 آذر ماه با موضوع بخشش و گذشت از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.

برنامه رادیویی «خیابان بهبودی» به تهیه کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی کاری از گروه سلامت روان و خانواده رادیو سلامت است که شنبه با حضور دکتر مینا پور فرخ، روان شناس و موضوع «بخشش و گذشت باعث دوری کینه از انسان می شود» از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

این برنامه رادیویی تلاش دارد تا با زبانی ساده توجه مخاطب خود را به نکاتی جلب کند که باعث کمک به بهبود سلامت روان او می شود و در عین حال لحظات عصر گاهی مفرحی را برایش ایجاد کند.

گفتنی است، «خیابان بهبودی» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17:15 به مدت 80 دقیقه از شبکه رادیویی سلامت پخش می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین