کد خبر: ۲۷۶۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

راه‌هایی برای رفع خشکی پوست

مصرف عرقیاتی مانند کاسنی و شاه‌تره کمک می‌کند تا حرارت کبد که باعث خشکی در بدن می‌شود، کاهش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی حسینی متخصص طب‌سنتی، در روزنامه شهروند نوشت: برای درمان خشکی پوست می‌توان از انواع سبزی، میوه، غلات، دانه‌های خوراکی و آجیل استفاده کرد.

بهترین راه برای درمان خشکی پوست افزایش رطوبت بدن است که می‌توان عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره مصرف کرد چراکه این عرقیات، حرارت کبد را که باعث خشکی در بدن می‌شود کاهش می‌دهد و جلوی خارش‌های پوستی گرفته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، همچنین مصرف سبزی‌هایی مانند هویج، کدوحلوایی یا میوه‌هایی مانند نارنگی، پرتقال، طالبی، زردآلو و لیمو به‌دلیل داشتن بتاکاروتن باعث شادابی پوست می‌شوند.

یکی دیگر از راه‌های درمان خشکی پوست، پیشگیری یا درمان موضعی است که می‌توان جاهایی از پوست را که دچار خارش یا خشکی شده با انواع روغن‌های موضعی مانند روغن زیتون، بادام‌شیرین یا گل بنفشه ماساژ داد.

این روغن‌های موضعی باعث افزایش رطوبت در سطح پوست می‌شوند و استفاده از آنها برای همه گروه‌های سنی مناسب است. مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخود فرنگی نیز باعث دریافت ویتامین B١ و جلوگیری از خشکی پوست می‌شود.

مصرف میوه‌هایی سرشار از ویتامین‌های A و C به شادابی پوست کمک می‌کند. مصرف بالای غذاهای سرخ شده و فست‌فودها برای پوست مناسب نیست و خوردن نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات برای پوست مضر است.

 بخورکردن در منزل، خواب کافی و ورزش کردن نیز از عواملی است که باعث بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین