کد خبر: ۲۷۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

کشف یک گور دسته جمعی در شرق سوریه/قتل عام 230 تن به دست داعش

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشف یک گور دسته جمعی در شرق این کشور که افراد آن به دست تروریستهای داعش کشته شده‌اند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه ناظران دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که جسد بیش از 230 تن در استان دیرالزور واقع در شرق این کشور در یک گور دسته جمعی کشف شده است. کشته‌شدگان توسط گروه تروریستی داعش قتل عام شده‌اند و بیش‌تر آنها غیرنظامی‌ بوده‌اند.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه خبر داد این اجساد توسط بستگان‌شان پیدا شده‌اند.

کشته‌شدگان، اعضای قبیله سنی شعیطات٬ در نزدیکی عراق هستند. کشف این اجساد تعداد کشته‌شدگان این قبیله را که توسط داعش به قتل رسیده‌اند به ۹۰۰ تن رساند.اکثریت قریب به اتفاق اجساد٬ افراد غیرنظامی هستند که بیش‌تر آن‌ها پس از آن‌که این قبیله علیه گروه تروریستی داعش وارد جنگ شده اعدام شده‌اند. از سرنوشت صدها نفر دیگر از اعضای قبیله شعیطات٬ اطلاعی در دست نیست.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه در فوریه امسال پس از خروج عناصر داعش از شهر اعزاز در شمال حلب خبر از پیدا شدن گور دسته جمعی داده بود.

طبق آمارهای منتشر شده در سوریه،این گروه تروریستی هم‌اکنون کنترل یک‌سوم خاک این کشور را به دست گرفته است به طوری که افراد این گروه در طول منطقه ما بین ریف شرقی حلب واقع در شمال و مرزهای سوریه و عراق در شرق این کشور مستقر هستند.

براساس این آمارها، نیروهای نظامی سوریه بعد از تصرف بخشهایی از خاک این کشور توسط جبهه النصره و گردان‌های دیگر،هم اکنون کمتر از 29 درصد از مساحت این کشور را تحت کنترل دارند.

از سوی دیگر مخالفان سوری از وقوع درگیری‌های خشونت بار میان این نیروها و نیروهای دولتی در منطقه الملاح واقع در شمال غرب شهر حلب به وقوع پیوسته که به دنبال آن دهها تن از نیروهای دو نفر کشته شده‌اند.

آنها همچنین اعلام کردند که ارتش سوریه تلاش می‌کنند تا در منطقه الملاح پیش روی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین