کد خبر: ۲۷۶۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

ثبت ۵۷ ازدواج و ۱۰ طلاق در شبانه‌روز ‌

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در هر شبانه روز 57 ازدواج و 10 طلاق در استان همدان ثبت می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: "اسدالله ربانی مهر"، در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه جایگاه استان همدان در ازدواج و طلاق از میانگین کشور بالاتر است، اظهار کرد: باید فرهنگ سازی لازم در بهبود امر افزایش ازدواج و کاهش طلاق در سطح استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در کل استان 20 هزار و 500 فقره وام ازدواج به زوجین پرداخت شد، تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 28 هزار فقره وام ازدواج در سطح استان به جوانان پرداخت شده است.

ربانی در ادامه به مجمع خیرین ازدواج اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در چهار شهرستان استان مجمع خیرین ازدواج تشکیل شده که باید سعی شود این مجامع از حالت دولتی به مردمی مبدل شوند.

وی با تاکید بر تقویت سمن‌ها در شهرستان‌های استان، گفت: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای 5 سمن فعال است که افزایش سمن‌ها موجب تقویت هر چه بیشتر جوانان در امور اجتماعی جامعه و استفاده از افکار جوان در بسیاری از مسائل و مباحث خواهد بود.

ازدواج از طریق فضای مجازی، تلفنی و خیابانی روبه افزایش است

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه در دهه اخیر کشور در امر ازدواج و طلاق رو به بحران رفته است، گفت: امروزه متاسفانه حتی در جامعه ما ازدواج از طریق فضاهای مجازی، تلفنی و خیابانی رو به افزایش است که این امر در تزلزل و از هم گسیختگی و افزایش طلاق و عدم دوام خانواده‌ها بسیار موثر است.

به گزارش ایسنا،"سیدعبدی افتخاری"، با اشاره به اینکه علاوه بر مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی از عوامل موثر در افزایش طلاق در جامعه و استان همدان است، خاطرنشان کرد: در بحث مشکلات فرهنگی وجود استفاده از ماهواره در خانواده تاثیر نامطلوب بر فرزندان و زوجین نهاده که به عنوان دستگاه فرهنگی موظفیم با فرهنگ سازی آگاهی خانواده‌ها را نسبت به تاثیرات نامطلوب ماهواره در خانواده ارتقاء بخشیم.

وی یادآور شد: ارتقای مبانی و مسائل دینی با روش‌های جدید و به زبان جوانان در اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی توسط دستگاه‌های متولی در امر جوانان از نقش موثری برخوردار است.

افتخاری در بخش دیگری با اشاره اینکه سرجمع اعتبارات ملی استان امسال 500 میلیون تومان بوده که اخذ شده است، اظهار کرد: در سالجاری 57 میلیون تومان به تربیت بدنی شهرستان تخصیص یافته که با کمترین اعتبارات مجبوریم با مدیریت و برنامه ریزی گام برداریم.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به وجود 30 هیات ورزشی در شهرستان گفت: متاسفانه به علت کمبود اعتبار و عدم تخصیص، هیات‌های ورزشی قادر به توسعه ورزشی خود نیستند.

"مسعود بکایی"، با بیان اینکه باید به برخی از رشته‌های ورزشی خاص چون بسکتبال و کشتی شهرستان بنابر برخی رتبه‌ها و مقام‌های آنان توجه شود تا بیش از پیش در استان و کشور مطرح شوند، افزود: توانمندسازی این تیم ها نگاه تربیت بدنی اسنان را می‌طلبد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین