کد خبر: ۲۷۶۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
نماینده تجاری روسیه در ایران:

شرکت‌های نفتی در حال مذاکره بازگشت به ایران هستند

نماینده تجاری روسیه در ایران گفت:شرکت‌های نفتی روسی و غربی در حال مذاکره بازگشت به ایران هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شرکت‌های نفتی روسی و غربی در حال مذاکره بازگشت به ایران هستند

به گزارش ریانوستی، "آندره لوگانسکی" نماینده تجاری روسیه در ایران در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» اظهار داشت شرکت های نفتی روسی و غربی خواستار بازگشت به بازار ایران پس از لغو تحریم‌ها هستند اما دولت جمهوری اسلامی باید تعدادی از ابتکارات را در این زمینه مطرح کند.

 آندره لوگانسکی گفت:" بسیاری از شرکت های اروپایی و غربی در حال مذاکرات درباره بازگشت به ایران هستند چون نکات مثبت کار در ایران از جمله نیروی انسانی و برق ارزان، حمایت از سرمایه گذاری ها در قوانین داخلی و معافیت از مالیات ها را می بینند" .

 نماینده تجاری روسیه در ایران افزود مانع اصلی در این زمینه تحریمات نیست بلکه قانون اساسی جمهوری اسلامی است که طبق آن استفاده از میدان های نفتی بر اساس توافقنامه های تقسیم محصولات مجاز نیست.

آندره لوگانسکی در توضیح گفت:" در ایران هر شرکت نفتی موظف است صددرصد نفت استخراجی خود را به دولت بدهد و سپس می تواند در انتظار جبران سرمایه گذاری های خود باشد" وی افزود اکنون مذاکرات درباره حل این مساله بر اساس اصل تقسیم محصولات بر اساس قانون جریان دارد.

نماینده تجاری روسیه از پیش بینی مدت مذاکرات شرکت های روسی و خارجی درباره  بازگشت به ایران خودداری کرده و گفت همه چیز وابسته به شرکتهای مشخص است.

به گزارش فارس، شرکت روسی "لوک اویل" در اواخر نوامبر در حال مذاکرات پرتحرک با شرکای ایرانی برای از سرگیری کار در این کشور از جمله در میدان نفتی اناران پس از لغو تحریمات بین المللی است. "بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت ایران به نوبه خود اعلام کرد بازگشت به ایران را علاوه بر لوک اویل با نمایندگان شرکت های غربی بریتیش پترولیوم، شل و توتال نیز مورد بحث قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین