کد خبر: ۲۷۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

حکم بازداشت رهبر مخالفان اردوغان

دادگاهی در ترکیه روز جمعه حکم بازداشت فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان اردوغان را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ چهار مظنون عضو «جنبش گولن»، من جمله «هدایت کاراسا» و «توفان ارگودر» رییس پلیس پیشین، در عملیات پلیس علیه «گروه گولن» که از 14 دسامبر (5 روز پیش) آغاز شده است، بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته نشریه «دیلی‌صباح»، هدایت کاراسا، رییس شبکه «سمنیولو» به دلیل خودداری از ادای شهادت به بازپرس، به عنوان تنها مظنونی که شهادت نداده بازداشت شده است. این در حالی است که سردبیر روزنامه زمان، که پیش از این در اقدامی پر سر و صدا بازداشت شده بود آزاد شده است (اینجا).

از سوی دیگر دادگاهی در ترکیه روز جمعه، حکم بازداشت فتح‌الله گولن، رهبر گروه مخالفان اردوغان موسوم به «گروه گولن» را صادر کرده است.

گولن که مروج خوانشی خاص از اسلام است، اصلی‌ترین مخالف دولت اردوغان است و سال‌هاست که در آمریکا سکونت دارد. دولت ترکیه در ماه‌های اخیر با اعلام اینکه گولن و نیروهای وفادار به وی به دنبال براندازی دولت هستند، ده‌ها نفر از وابستگان به او را بازداشت کرده‌اند. ‎

گولن زمانی از متحدان اردوغان به شمار می‌آمد، اما افشای اقدامات مخفیانه وی برای براندازی دولت اردوغان، به خصومت میان این دو و انشقاق آن‌ها منجر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین