کد خبر: ۲۷۶۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹

«شکسپیر» کانادایی در تهران به صحنه رفت

این نمایش که تنها بازیگر آن نیز گرین‌وود بود، به جهان‌بینی و دغدغه‌های یک انسان میان‌سال پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایش «شکسپیر» به کارگردانی و اجرای یک هنرمند کانادایی به‌صورت تک‌اجرا و در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

به گزارش ایسنا، رابرت گرین‌وود، کارگردان کانادایی این اثر در آغاز با اشاره به این که این نمایش به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد، گفت: برای من مهم نیست که شما کلمات و جمله‌ها را متوجه شوید، بلکه این مهم است که عواطف و احساسات را بفهمید.

این نمایش که تنها بازیگر آن نیز گرین‌وود بود، به جهان‌بینی و دغدغه‌های یک انسان میان‌سال پرداخت.

متن نمایش «شکسپیر» برگرفته از آثار ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس مطرح انگلیسی بود و در آن نویسنده، بخش‌هایی از نمایشنامه‌هایی نظیر مکبث، هملت، رمئو و ژولیت، آنتونی و کلئوپاترا و برخی اشعار وی از جمله غزل 130 را به کار برده بود.

در پایان این نمایش گرین‌وود با بیان این که از سفرش به ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کشورمان بسیار خرسند است، از استقبال بی‌نظیر هنرجویان ایرانی و ظرفیت‌ها و استعداد‌های درخور توجه آنان گفت.

در پایان اجرا نیز حسین طاهری - مدیر کل اداره هنرهای نمایشی - به روی صحنه آمد و گفت: واقعیت این است که سیل مشتاقان به خانواده تئاتر و مسائل دیگر باعث شد که انجمن تئاتر کشورمان از خانواده جهانی تئاتر برای برگزاری کارگاه آموزشی دعوت کند.

از سوی دیگر، سیداشرف طباطبایی - مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران - با اعلام این که برخی کشورها خواهان همکاری با ایران در حوزه تئاتر هستند، گفت: خوشحالیم که دروازه جدیدی از آموزش در حوزه تئاتر به کشور باز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین