کد خبر: ۲۷۶۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

اولین حکم اعدام در پاکستان پس از ۶ سال

پاکستان پس از حادثه مدرسه غیرانتفاعی ارتش در شهر «پیشاور» ضمن اعلام پایان تعلیق حکم اعدام در این کشور، ۲ تروریست را اعدام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان شب گذشته مجازات مرگ «عثمان» عامل حمله به دفتر مرکزی ارتش و «ارشد مهربان» عامل حمله تروریستی علیه «پرویزمشرف» رئیس سابق ستاد ارتش و رئیس جمهور این کشور را امضا کرد.

به گزارش تسنیم، نخستین اقدام درباره حکم اعدام عصر روز گذشته در زندان منطقه‌ای «فیصل آباد» واقع در ایالت «پنجاب» اجرا شد در حالی که پیش از این بطور معمول حکم اعدام صبح زود در این کشور اجرا می‌شده است.

«عقیل» معروف به دکترعثمان درحمله 10 اکتبر سال 2009 میلادی به دفترمرکزی ارتش در شهر «راولپندی» نقش مهمی ایفا کرده بود و این حمله تا 22 ساعت ادامه داشته که براثر آن 11 نظامی ارتش کشته شده بودند.

یادآوری می‌شود که دکتر عثمان یکی از کارکنان خدمات پزشکی ارتش پاکستان بوده و با ترک ارتش عضویت شبه‌نظامیان را پذیرفته بود.

علاوه براین، دولت پاکستان 17 شبه نظامی دیگر را که به مرگ محکوم شده‌اند تا 24 دسامبر سالجاری اعدام خواهد کرد.

پیش از این در زمان حکومت حزب «مردم پاکستان» به رهبری «بلاول بوتو زرداری» حکم اعدام به حالت تعلیق درآمده بود و تنها 2 نفر توسط حکم دادگاه نظامی از سال 2008 الی 2013 میلادی در پاکستان اعدام شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین