کد خبر: ۲۷۶۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

انتقاد اوباما از لغو اکران فیلم مصاحبه

اوباما با انتقاد از سونی گفت: «ما نمی توانیم بر اساس خواسته های یک رهبر دیکتاتور جامعه خودمان را پایه گذاری کنیم. تصور کنید که اگر شخصی به دلیل اکران یک فیلم کمدی اینچنین برآشفته شده و مردم را تهدید می کند، اگر یک فیلم مستند یا یک گزارشی که بر خلاف میل آن ها است را ببینند چگونه رفتار می کنند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین الملل: باراک اوباما روز جمعه اعلام کرد که کمپانی سونی با لغو اکران فیلم جنجالی مصاحبه اشتباه کرده است. اکران این کمدی که درباره کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ساخته شده، خشم کره شمالی را برانگیخته است. به دنبال آن کمپانی سونی که این فیلم را تولید کرده بود، مورد حمله سایبری قرار گرفت. با وجود اینکه دولت آمریکا، کره شمالی را مظنون این اتفاق قلمداد کرد، تا کنون کره شمالی این اتهام را نپذیرفته است. 

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، اوباما با انتقاد از سونی گفت: «ما نمی توانیم بر اساس خواسته های یک رهبر دیکتاتور جامعه خودمان را پایه گذاری کنیم. تصور کنید که اگر شخصی به دلیل اکران یک فیلم کمدی اینچنین برآشفته شده و مردم را تهدید می کند، اگر یک فیلم مستند یا یک گزارشی که بر خلاف میل آن ها است را ببینند چگونه رفتار می کنند.»

اوباما افزود: «یا بدتر از آن، تصور کنید که تهیه کنندگان و توزیع کنندگان و یا دیگر عوامل یک فیلم، دست به خودسانسوری بزنند تا به احساسات شخصی که خود احساسات را جرم می داند، صدمه نزنند.»

اوباما در ادامه گفت: «این رفتار یک آمریکائی نیست، البته من با وضعیت سونی همدردی می کنم، اما ای کاش آنها ابتدا با من صحبت می کردند.»

سخنان اوباما واکنشی بود به این حملات سایبری که جنجال های بسیاری را به راه انداختند. حملات سایبری که منجر شد کمدی مصاحبه که به نظر می رسید با فروش میلیونی روبرو شود، از پرده های سینما پائین کشیده شود. در این فیلم جیمز فرانکو و سث روگان دو بازیگر محبوب هالیوودی به ایفای نقش پرداخته اند.

در پیامی که هکرها منتشر کردند، آمده است: دنیا مملو از ترس خواهد شد. 11 سپتامبر 2001 را به خاطر آورید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که فاصله خود را از این مکان حفظ کنید و خانه‌تان را در این منطقه ترک کنید. هر اتفاقی در چند روز آینده رخ دهد به دلیل طمع کمپانی «سونی» خواهد بود.

پیش از این «جیمز فرانکو» و «سث روگان» دو بازیگر اصلی فیلم «مصاحبه» تصمیم گرفتند هیچ نشست رسانه‌ای برای تبلیغ این فیلم نداشته باشند و همچنین اکران این فیلم در نیویورک محل حادثه 11 سپتانبر لغو شد.

هکرها پیش از این مدعی شده بودند که اسناد منتشر شده بخش کوچکی از اطلاعات به سرقت رفته از سرورهای «سونی» است و گفته می‌شود حجم اطلاعات به سرقت رفته بیش از 11 ترابایت بوده است.

در این فیلم جیمز فرانکو نقش مجری یک شبکه تلویزیونی و سث روگن، نقش تهیه‌کننده این برنامه را برعهده دارند. این دو قرار است یک مصاحبه کم‌سابقه با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی داشته باشند که در این میان سیا مطلع شده و از آن‌ها می‌خواهد که وی را ترور کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین