کد خبر: ۲۷۶۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
عضو انتخاب فیلم سی وسومین جشنواره فجر:

رویکرد دولت یازدهم در روحیه فیلمسازان اثر مثبت داشته است

احمد امینی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره فجر کیفیت آثار راه یافته به جشنواره سی وسوم را بهتر از سال گذشته ارزیابی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: احمد امینی با اعلام اینکه نظر مشترک داوران بهبود کیفیت آثار سینمایی است، گفت: رویکرد و فضای امیدوارانه دولت جدید بر نگاه و روحیه فیلمسازان تاثیر مثبت گذاشته است.

این کارگردان سینما که آٍثاری همچون "این زن حرف نمی زند" و  "غریبانه" را در کارنامه هنری خود دارد هم اکنون در هیات انتخاب جشنواره فجر فعالیت می کند.  امینی در گفت وگو با آفتاب به تغییرات جشنواره فجر امسال اشاره کرد و گفت: «امسال کیفیت کلی آثار نسبت به سال گذشته بهتر است در واقع رویکرد و نظر کلی داوران  بهبود کیفیت را نشان می دهد. گمان می کنم رویکرد مثبت مدیران دولت یازدهم به بدنه سینما وخوش بینی و روحیه امیدوارانه در فضای عمومی جامعه نگاه فیلمسازان تاثیر خوبی بر جای گذاشته است. تا هفته آینده هیات انتخاب  فیلم های بخش نگاه نو به پایان رسیده و انتخاب فیلم های بخش سودای سیمرغ همچنان ادامه دارد.»

امینی در ادامه به افزایش فیلم ها با ژانر اجتماعی اشاره کرده و گفت: «ژانر اجتماعی ژانر غالب سینمای ایران است. نگاه به مسائل اجتماعی همیشه و حتی در ملودرام های خانوادگی نیز وجود داشته است به همین دلیل  امسال نیز آثار با رگه های سینمای اجتماعی وجود نداشت. گاهی درباره این آثار حساسیت هایی وجود داشته ولی هیات انتخاب به این مسائل توجه نکرده و فقط ارزش های هنری فیلم را درنظر می گیریم.» 

امینی به حذف بخش بین الملل در جشنواره فجر امسال نیز اشاره کرده و گفت: «امسال جشنواره فجر بدون بخش بین الملل برگزار می شود. مسلما این تصمیم با نظر کارشناسی انجام شد. بخش بین الملل مدت ها بود که زیر سایه بخش بخش سودای سیمرغ برگزار می شد و به یک گردهمایی و میهمانی شبیه بود. امیدوارم با تغییرات اعمال شده این بخش بتواند جایگاه خود را پیدا کرده و مخاطبان جهانی را به سوی خود جلب کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین