کد خبر: ۲۷۶۶۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
اعتبار 750 میلیاردی برای نجات دریاچه ارومیه

ابتکار: پارازیت متولی مشخصی ندارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی درباره پارازیت‌ها اظهار کرد: موضوع پارازیت با وجود آنکه متولی مشخصی ندارد از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاههای مسئول در حال پیگیری است. در این زمینه همه دستگاه‌های کشور موظف به رعایت استاندارد هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معصومه ابتکار در جمع دانشجویان همچنین افزود:‌ استدلال محیط زیست این است که با توجه به استاندارهای دستگاههای پارازیت انداز کاربردهای مورد نظر برای این دستگاهها تعریف نشده است.

موارد بسیاری از زمین خواری در دولت گذشته وجود داشته است

وی با اشاره به موضوع فساد و راه‌های مقابله با آن گفت: دستگاه ها مکلف شدند که بنابر دستور دولت با فساد اداری مقابله کنند، البته باید مراقب بود که نحوه اطلاع رسانی به ایجاد فضای ناامیدی در جامعه منجر نشود و طرح آن موجب دامن زدن به حس عدم اعتماد برای سرمایه گذاری در بازار نشود. دولت در مقابل تمامی فسادها موضع گرفته و رویکرد مبارزه با فساد و پیگیری آن تداوم خواهد داشت. متاسفانه موارد بسیاری از زمین خواری در دولت گذشته وجود داشته که زمین های متعلق به مناطق تحت حفاظت سازمان را به مالکیت خود در آوردند که در حال پیگیری این تخلفات بوده و تاکنون صدها هکتار از آن رفع تصرف شده است.

ابتکار درپاسخ به سوالی درباره وضعیت دریاچه ارومیه گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از سال 79 نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه هشدار داده بود اما متاسفانه با فشارهای فراوان به دولت به انحاء مختلفی مانند خواسته های نمایندگان مجلس، احداث سدهای متعدد و حفر چاههای غیرمجاز، همچنین تغییر الگوی کشاورزی توسط مردم به کشاورزی آب بر اتفاقی که نباید رخ دهد رخ داد. جاده میان گذر نیز یکی از اقداماتی بود که به خشک کردن بیشتر آب این دریاچه کمک کرد.

وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه زمانبر است به پیش بینی اعتبار 750 میلیاردی برای نجات و گسترش ارضی فعالیت های کشاورزی ناپایدار در ارومیه اشاره کرد و افزود: تلاش های زیادی در حال انجام است تا دریاچه ارومیه احیا شود. تصمیمی که گرفته شده این است که در ابتدا حق آبه های طبیعی را بدهیم و بعد به بخش های دیگر توزیع شود. باید این را نیز بگویم که همه رودخانه ها از زاینده رود تا کارون و تالاب ها از انزلی تا هامون برای ما اهمیت دارند.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به شبهه ای درباره عدم اعتماد دولت به جوانان افزود: تعبیر بی اعتمادی به جوانان از سوی دولت درست نیست و دولت یکی از خاستگاه های اصلی پیروزی خود در انتخابات را جوانان می داند. بحث اشتغال و بیکاری در شهرهای کشور عزت و جایگاه انسانی جامعه ما را خدشه دار کرده است و دولت تدبیر و امید زمانی که برای حل معضل بیکاری یا رفع موانع فعالیت دانشجویان در دانشگاهها برنامه ریزی می کند با هدف تامین آینده جوانان است. ولی با توجه به شرایط بحرانی که از دولت سابق تحویل گرفته شده باید افراد با تجربه در صدر مدیریت قرار گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین