کد خبر: ۲۷۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

وزیر راه: واردات هواپیماهای بالای 15 سال ممنوع

آخوندی به متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و افزود: از خرداد ماه امسال که نرخ بلیت هواپیما متنوع‌سازی شد، علاوه بر اینکه فعالیت شرکت‌های هواپیمایی بهبود یافت، قیمت‌ها به نوعی در برخی موارد کاهش هم داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به شرکت‌های هواپیمایی اجازه ورود هواپیمای با عمر بالای 15 سال را نخواهیم داد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در مراسم رونمایی از دستوالعمل جدید تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر مردم به دنبال دریافت خدمات فرودگاهی در سطح بین‌المللی هستند، باید هزینه‌ها را بپردازند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی خصوصی برای فعالیت باید حداقل سرمایه را داشته باشند، افزود: نمی‌توانیم به شرکتی که پنج فروند هواپیمای اجاره‌ای دارد و حتی یک فروند هواپیمای ملکی در ناوگان خود ندارد، مجوز فعالیت دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه اولین تحریم‌ها بعد از انقلاب اسلامی عمدتا بر صنعت حمل و نقل هوایی اعمال شد، ادامه داد: ضمن اینکه در دهه هشتاد هم تمرکز تحریم‌ها بر این صنعت بود.

او اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی در درون خود گسست‌های جدی دارد. زمانی سازمان هواپیمایی کشوری یک سیستم ۱۰۰ درصد دولتی داشت. این سازمان به همراه شرکت‌فرودگاه‌ها و هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در مقطعی در قالب یک ساختار فعالیت می‌کردند که در مرحله اول شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری از یکدیگر منتزع شدند و در مرحله بعد شرکت هما از شرکت فرودگاه‌ها جدا شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نحوه ورود شرکت‌های خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی جای بحث دارد، ادامه داد: باید ارزیابی کرد که مفهوم اقتصادی بودن صنعت هوانوردی در کجاست و شرکت‌های خصوصی در چه شرایطی وارد این صنعت شده‌اند.

آخوندی به متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و افزود: از خرداد ماه امسال که نرخ بلیت هواپیما متنوع‌سازی شد، علاوه بر اینکه فعالیت شرکت‌های هواپیمایی بهبود یافت، قیمت‌ها به نوعی در برخی موارد کاهش هم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر از ورود بخش خصوصی به صنعت حمل و نقل هوایی صحبت می‌شود، حمایت‌ها، حقوق مسافر، نرخ بلیت هواپیما و همچنین عوارض فرودگاهی تعریف شده باشد و بخش خصوصی قاعده بازی اقتصادی در صنعت حمل و نقل هوانوردی را قبول کند. ضمن اینکه دولت هم بپذیرد که یک شرکت خصوصی به عنوان یک بنگاه اقتصادی، باید سودده باشد؛ در مقابل، بخش خصوصی نیز بپذیرد که سود و منافع خود را نباید از محل یارانه دولت تأمین کند؛ بلکه سود آنها از محل افزایش بهره‌وری و کارآمدی ایرلاین‌ها تأمین شود.

آخوندی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا صنعت هوانوردی کشور در تراز با صنعت هوانوردی بین‌المللی باشد، ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور نیز می‌بایست بهترین خدمات را به ایرلاین‌ها ارائه دهد؛ ضمن اینکه در قبل ارائه این خدمت، هزینه خود را دریافت کند و به مردم اعلام کنیم اگر به دنبال دریافت خدمات در سطح بین‌المللی هستند، هزینه‌ها را بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین