کد خبر: ۲۷۶۶۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

بهترین راه کسب درآمد جوانان جویای کار اعلام شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ا‌ی استان تهران بهترین راه کسب درآمد جویندگان کار را ترویج و توسعه رشته‌های دارای بازار کار و فراهم کردن بستر اشتغال مولد و پایدار ذکر کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید رضا خانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فرهنگ مهارت آموزی باید جایگزین فرهنگ مدرک‌گرایی شود زیرا بازار کار به فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز ندارد بلکه به افراد ماهر و متخصصی نیاز دارد که آشنا به محیط واقعی کسب و کار باشند.

وی با اشاره به کمبود نیروهای ماهر و متخصص در صنایع بزرگ و کوچک بر لزوم بهبود فضای کسب و کار با اتکا به مهارت‌آموزی و علم و فناوری تاکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه با اشاره به وجود 6 هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، متولی اشتغال در سطح کلان شغلی نیست اما می‌تواند با ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و مهارتی و تربیت نیروی انسانی ماهر، ظرفیتهای زیادی در جهت توسعه اشتغال و افزایش تولید ایجاد کند.

خانپور بهترین راه کسب درآمد برای جوانان جویای کار را فراهم‌کردن زمینه اشتغال مولد و پایدار ذکر و اظهار کرد: برای مبارزه با معضل بیکاری جوانان و دانش‌آموختگان باید بستر ایجاد اشتغال مولد و پایدار با تکیه بر اصل آموزش، تولید، بازاریابی و فروش را به وجود آورد و رشته‌های محصول محوری که قابلیت عرضه در بازار کار را دارند ترویج و تقویت کرد.

وی در پایان توجه به کارآفرینان و نخبگان مهارتی، آشناکردن جوانان با دنیای واقعی کسب و کار و جلوگیری از واردات بی رویه کالا را درکاهش بیکاری، حمایت از تولید ملی وتحرک بخشیدن به بازار کار موثر خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین